! Huwelijken Westra Utrecht-stad

  • Marianne Hoogma
    Message 1 of 1 , May 1, 2002
      Beste Friesland zoekers,

      Vanochtend ben ik in het Utrechts Archief voor een van jullie tevergeefs op
      zoek geweest naar een huwelijk tussen Jan Jans Westra die op 15-1-1851 te
      Utrecht gehuwd zou zijn geweest, volgens een oude correspondentie uit de
      jaren vijftig die bewaard is in het Ryksarchyf Leeuwarden, met ene Maria
      Elizabeth Hustin.
      Helaas voor de vragensteller is er in de periode 1843-1862 geen enkele
      Westra noch Hustin in Utrecht-stad gehuwd. Sneu voor die vragensteller.

      Ik vond in een iets latere periode wel 3 huwelijken Westra met Friese
      voorouders die ik jullie niet wil onthouden. Het betreft huwelijken in de
      periode 1863-1902 in de stad Utrecht. Het is geen familie van me.

      Voor wie het kan gebruiken: veel plezier ermee.

      Marianne Hoogma

      Huwelijken Utrecht, 31 jan 1872 akte nr 28
      Thijs Westra, metselaar, geb. te Rauwerderhem, won. alhier, 28 jaren, z.v.
      Pieter Thijsses Westra en Mijntje Bernardus Brouwers beide overleden X
      Maria Elisabeth Peters, z.b. geb. en won. alhier, 23 jaar, d.v. Antonie
      Peters, visser, won. alhier en Maria van der ?eemd [eerste letter niet goed
      leesbaar], overleden.

      Huwelijken Utrecht, 7 nov 1877 akte nr 492
      Klaas Westra, letterzetter, geb. te Heerenveen, won. alhier, 25 jaren, z.v.
      Sjerk Everts Westra, leerlooijer en Geertje Klazes de Jong, z.b. beide
      wonende in Opsterland X
      Grietje de Jong, z.b. geb te Haskerland, won. alhier, 24 jaren, d.v. Pieter
      Reinders de Jong, overl. en Rinske Jans de Jong, z.b. wonende te Nijehaske.

      Huwelijken Utrecht 17 dec 1902 akte nr 715
      Leendert Hester, werkman, geb. en won. alhier, 22 jaren, z.v. Hendrik
      Hester, werkman, won. alhier en Maria Frederika van Montfoort overl. X
      Maria Christina Elisabeth Westra, z.b. geb. en won. alhier, 19 jaren, d.v.
      Thijs Westra, overleden en van Maria Elisabeth Peters, werkvrouw, won.
      alhier.