Re: [Friesland-genealogy] Palstra van der Zee

  • Liekele HELMUS
    Message 1 of 3 , Apr 15, 2002
      Past binnen jouw van der Zee's ook dit echtpaar en voorgeslacht?

      Huwelijksakte Barradeel, 1837
      Man: Rients Douwes van der Zee
      Vrouw: Aaltje Dirks Ozinga
      Datum: 5 augustus 1837 Akte nr. 39
      Liekele Lieuwes Helmus Rinske Deutekom/Nielsen
      Siriusstraat 52 (31) (0)35 6858675
      NL-1223 AP HILVERSUM gsm 06 28184122
      ICQ 60503294

      Message 2 of 3 , Apr 15, 2002
        Helaas, Liekele heb ik dit echtpaar er niet bij.
        Misschien wist je al, dat er in Friesland in 1811 ongeveer 100 personen voor
        zichzelf en hun
        kinderen de naam van der Zee lieten registreren.

        Message 3 of 3 , Jul 12, 2002
          Hallo Liekele en Rinske
          Vond dit oude bericht toen ik mijn inbox aan het opruimen was. Waarschijnlijk bewaard omdat een aangetrouwde tante een van der Zee is. Ik heb net voor haar even een speurtochtje gemaakt omdat ze interesse toonde en Rients Douwes van der Zee is haar overgrootvader. Ik ben niet verder gekomen dan zijn vader Douwe Arjens van der Zee die op 6/8/1814 getrouwd is met Jantje Rientses Faber in Sexbierum. In de 'naamsaanneeming' van 1811 heb ik ook een Douwe Arjens van der Zee gevonden, maar die had toen al volwassen kinderen tussen de 16 en 36 jaar. Het kan natuurlijk zijn dat Jantje zijn tweede vrouw was. Hebben jullie soms nog meer informatie over deze familie?
          Kind regards
          Joop