antje boonstra - voor dirk van der schaaf

  • Nelleke Boonstra
    Message 1 of 2 , Apr 7, 2002
      Beste Dirk,

      Nelleke Boonstra hier, met het boonstraboek waar meer dan 70 verschillende
      families Boonstra in te vinden zijn. Er zijn echter soms wel oneffenheden al
      hebben de Boonstragenealogen uit de 80-er jaren van de vorige eeuw heel
      nauwkeurig alles uitgezocht van 1811 tot 1850. Wat erna gebeurt is aangedragen
      door families zelf, en niet ieder is even precies. Dus daar kunnen soms foutjes
      in sluipen. Zo ook misschien hier.

      Ik heb Antje en haar voorouders gevonden!
      Ze komt van familie nummer 54, Jan Boonstra uit zaandam is van familie 25 en ik
      zelf ben van familie 3. Zie de website die Jan hieronder aankondigt.

      Nu naar antje.
      Ik vind op pagina 190 van het boek:

      Vg Jelle Johannes Boonstra, arbeider, G 15-12-1814 Garijp, H 14-5-1846
      Baarderadeel Trijn Folkerts van der Veen
      Kinderen:
      1.Antje Jelles Boonstra, G 24-8-1852 Tietjerksteradeel
      2. Folkert Jelles Boonstra G 25-6-1847 tietjersteradeel

      Dan staat erbij dat Antje huwt met Anne Veenstra in Smallingerland, en wel op
      11-5-??
      maar dat klopt niet.
      Volgens ryksargyf huwt er inderdaad een Antje Boonstra met een Anne Veenstra op
      11-5-1901, maar zij is dan 25 jaar oud en haar ouders zijn anderen.
      Dus dat is fout.
      Volgens jouw gegevens huwt Antje met Gerlof Louws van der Schaaf, en dat klopt
      natuurlijk wel.

      Je bent geinteresseerd naar de verdere grootouders en verder van Antje, en
      misschien oo k naar haar broer Folkert?
      Ik wil het wel voor je nakijken in het Boonstraboek voor je.

      groet
      Nelleke Boonstra
      http://home.planet.nl/~caboo/binfo.htm

      > Beste Jan,
      > hartelijk dank voor de informatie en ik houd mij graag
      aanbevolen voor
      alle informatie v.w.b. de familie Boonstra's en Lautenbach.
      > De weinige gevevens van mij over de fam Boonstra betreft Antje
      Jelle
      Boonstra, geboortepl. en -datum onbekend. Zij is een dochter van
      Jelle
      Johannes Boonstra en Trijntje Folkerts van der Veen. Antje huwt
      op
      5-sep-1872 te Tietjerksteradeel met Gerlof Louws van der Schaaf.
      Hij is een
      zoon van Louw Ottes van der Schaaf en Yfke Gerlofs Hiemstra.
      Misschien dat
      deze informatie nog wat is.
      > vr.gr. Dirk
    • Dirk van der schaaf
      Message 2 of 2 , Apr 8, 2002
        Beste Nelleke,

        Bedankt voor de toegezonden informatie. Het is erg vriendelijk van je en ik
        zou je zeer dankbaar zijn als je dat voor me na zou willen kijken, n.l.
        alles wat betrekking heeft op de fam. van der Schaaf is welkom.
        vriendelijke groeten,
        Dirk van der Schaaf