Lautenbach

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 15 , Apr 2 12:19 PM
      Omdat ik de naam Lautenbach voor bij zag komen, hierbij wat gegevens van deze familie voor zover bij mij bekend. Mogelijk zijn er al gegevens bij te werken met behulp van de site van het Ryksargyf. Ik heb hier zo'n 10-15 jaar geleden aan gewerkt en ook gegevens van anderen gekregen. Er is wel het e.e.a over de familie gepubliceerd, of er echt een complete genealogie is weet ik niet. Er moeten in ieder geval iets zijn in Genealogyske Jierboekjes (jaartallen kan ik misschien nog vinden) en omdat er nog al wat predikanten (studenten) waren is er ook wel wat te vinden in de lijsten van studenten van Franeker en in Romein (Namenlijst der Predikanten, sedert de Hervorming tot nu toe, in de Hervormde Gemeenten van Friesland; op het Ryksargyf leeszaalbibliotheek nr. 141)
      Uiteraard zijn aanvullingen en verbeteringen welkom.

      Groetnis, Hinke Woudt-Westra.

      I Jacobus Lautenbach, Gerechtsscholtus, geboren rond 1537, overleden op 17
      maart 1611 te Leeuwarden.
      Jacobus was gehuwd met Engel Willems Kloot (Klots), overleden op 7 maart
      1604 te Leeuwarden, dochter van Willem Klots.
      Uit dit huwelijk:

      1 Henricus Lautenbach, geboren in het jaar 1572, volgt onder II.

      II Henricus Lautenbach, compagnieschrijver, geboren in het jaar 1572,
      overleden op 29 juni 1614 te Leeuwarden, zoon van Jacobus Lautenbach (I)
      en Engel Willems Kloot (Klots).
      Henricus is getrouwd op 7 februari 1595 te Leeuwarden met Maicke
      Hendricks Velsius, geboren op 21 oktober 1576 te Leeuwarden, overleden
      op 10 januari 1656 aldaar, dochter van Hendrick Willemsz. Velsius en
      Auck Wopckedr..
      Uit dit huwelijk:

      1 Wilhelmus Lautenbach, geboren op 17 december 1597 te Leeuwarden,
      volgt onder III-a.

      2 Johannes Lautenbach, geboren op 18 januari 1601 te Leeuwarden, volgt
      onder III-b.

      III-a Wilhelmus Lautenbach, predikant, geboren op 17 december 1597 te
      Leeuwarden, overleden op 15 april 1657 te Goutum, zoon van Henricus
      Lautenbach (II) en Maicke Hendricks Velsius.
      Wilhelmus was gehuwd met Teuntje Pyters, overleden in het jaar 1678 te
      Jelsum.
      Uit dit huwelijk:

      1 Petrus Lautenbach, Advocaat bij het Hof van Friesland, geboren rond
      1628 te Goutum, overleden in januari 1673.
      Petrus is getrouwd in het jaar 1653 met Catharina Schaefbank,
      dochter van Thomas Schaefbank en Maycke Hendricx.

      2 Jacobus Lautenbach, geboren rond 1632 te Goutum, volgt onder IV.

      3 Henricus Lautenbach, predikant, overleden in oktober 1665.
      Henricus is getrouwd in het jaar 1650 met Petronella Lamberti van
      den Bos.

      4 Liskien Lautenbach.
      Liskien is getrouwd in het jaar 1652 met Christianus Heidelman,
      predikant, afkomstig uit Groningen, overleden in februari 1672.

      III-b Johannes Lautenbach, geboren op 18 januari 1601 te Leeuwarden, overleden
      op 9 juli 1649 aldaar, zoon van Henricus Lautenbach (II) en Maicke
      Hendricks Velsius.
      Johannes is in ondertrouw gegaan op 29 oktober 1625 te Leeuwarden met
      Antje Innes, geboren te Teerns.
      Uit dit huwelijk:

      1 Aucke (Aurelia) Lautenbach, gedoopt op 25 maart 1631 te Leeuwarden,
      overleden in het jaar 1711 te Oudeschoot.
      Aucke is getrouwd op 18 augustus 1667 te Jelsum met haar neef
      Jacobus Lautenbach, geboren rond 1632 te Goutum, volgt onder IV.

      IV Jacobus Lautenbach, predikant, geboren rond 1632 te Goutum, overleden op
      11 mei 1704 te Jelsum, zoon van Wilhelmus Lautenbach (III-a) en Teuntje
      Pyters.
      Jacobus is getrouwd op 18 augustus 1667 te Jelsum met zijn nicht Aucke
      (Aurelia) Lautenbach, gedoopt op 25 maart 1631 te Leeuwarden, overleden
      in het jaar 1711 te Oudeschoot, dochter van Johannes Lautenbach (III-b)
      en Antje Innes.
      Uit dit huwelijk:

      1 Wilhelmus Lautenbach, gedoopt op 1 april 1670 te Jelsum, volgt onder
      V.

      V Wilhelmus Lautenbach, predikant, gedoopt op 1 april 1670 te Jelsum,
      overleden in juni 1717 te Wier, zoon van Jacobus Lautenbach (IV) en
      Aucke (Aurelia) Lautenbach.
      Wilhelmus is getrouwd rond 1695 met Doutjen Jelles, overleden rond 1723
      te Berlikum, dochter van Jelle Thomas.
      Uit dit huwelijk:

      1 Wapke Willems Lautenbach, geboren op 18 oktober 1701 te Wier, volgt
      onder VI.

      VI Wapke Willems Lautenbach, geboren op 18 oktober 1701 te Wier, overleden
      te Berlikum, dochter van Wilhelmus Lautenbach (V) en Doutjen Jelles.
      Wapke is getrouwd rond 1719 met Sybren Clasen, schipper, overleden op 4
      januari 1778 te Berlikum, zoon van Claas Freerks.
      Uit dit huwelijk:

      1 Willem Sybrens Lautenbach, geboren rond 1719 te Berlikum, volgt
      onder VII.

      VII Willem Sybrens Lautenbach, boer, geboren rond 1719 te Berlikum,
      overleden op 29 mei 1802 te Dronrijp, zoon van Sybren Clasen (schipper)
      en Wapke Willems Lautenbach (VI).
      Willem is in ondertrouw gegaan op 15 mei 1744 te Sint Jacobiparochie met
      Aaltje Wybes, gedoopt op 3 september 1724 te Marssum, overleden te
      Dronrijp, dochter van Wybe Tomas en Janke Lammerts.
      Uit dit huwelijk:

      1 Lammert Lautenbach, geboren op 1 augustus 1746 te Dronrijp, gedoopt
      op 26 maart 1747 aldaar.

      2 Janke Willems Lautenbach, geboren op 2 oktober 1749 te Menaldum,
      gedoopt op 12 oktober 1749 te Dronrijp, overleden op 29 augustus
      1813 aldaar.
      Janke is getrouwd op 3 juli 1768 te Dronrijp (1) met Pieter
      Johannes, gedoopt op 24 maart 1743 te Dronrijp, begraven op 5
      december 1785 aldaar, zoon van Johannes Pieters en Dieuwke Fransen.
      Janke is getrouwd op 16 maart 1788 te Dronrijp (2) met Jan Klazes
      Tolsma, boer, geboren op 14 augustus 1756 te Boksum, gedoopt op 29
      augustus 1756, overleden op 1 oktober 1813 te Dronrijp, zoon van
      Klaas Bouwes en Trijntje Tjepkes.

      3 Sijbren Lautenbach, geboren op 6 december 1755 te Dronrijp, gedoopt
      op 4 januari 1756 aldaar.

      4 Wijbe Lautenbach, geboren op 24 oktober 1764 te Dronrijp, gedoopt op
      25 november 1764 aldaar.

    • Dirk van der schaaf
      Message 2 of 15 , Apr 2 5:54 PM
        Beste Hinke,
        hartelijk dank voor de Lautenbach gegevens. Ik heb weer veel bij te werken.
        Vriendelijke groeten,
        Dirk van der Schaaf
> [...]
        gedoopt
        > op 4 januari 1756 aldaar.
        >
        > 4 Wijbe Lautenbach, geboren op 24 oktober 1764 te Dronrijp,

      • Hinke Woudt
        Message 3 of 15 , Aug 16, 2002
          Message 4 of 15 , Aug 16, 2002
            Hallo Hinke,

            Ook ik had geen huwelijk/kinderen van Horatius, vandaar mijn vraag. Ik ben al eens in het dossier Lautenbach gedoken op het gemeente-archief. Als ik me niet vergis bestond het uit een aantal losse kleine kladblokblaadjes waar niet echt een verband uit te halen was. Ik heb echter toch veel gegevens gevonden in het GA en het RA. Een Sybren is mij echter niet bekend. Kun je mij vertellen van wie dit een zoon is?

            Bert

          • Hinke Woudt
            Message 5 of 15 , Aug 16, 2002
[...]

              Hallo Bert,

              Zelf had ik dit dossier nog niet gezien maar zag het als notitie bij een Lautenbach in mijn bestand staan en ik begrijp dat ik niet moeite hoef te doen om dit alsnog in te zien.

              Willem Sybrens Lautenbach is een zn.v. Sybren Clasen en Wapke Willems Lautenbach. De naam Lautenbach komt dus in dit geval bij de moeder vandaan. Wapke is een dr.v. Wilhelmus Jacobus Lautenbach en Doutje Jelles. De oudst bekende voorouder Lautenbach die ik in mijn bestand heb is Jacobus Lautenbach, geb. ca. 1537, overl. 17-03-1611 te Leeuwarden.

              Wil je meer gegevens, of moet ik even een uidraai sturen dan kan dat.

              Groet, Hinke Woudt.

            • Bert Westra
              Message 6 of 15 , Aug 16, 2002
                Hoi Hinke,

                Wapke had ik wel (~18-10-1701 Wier) maar geen huw en kinderen. Jacobus als oudste heb ik ook, werd in 1589 als burger aangenomen en heeft een grafsteen in de Grote Kerk. Deze ligt helaas bij de ingang en is in de loop der tijd behoorlijk versleten.
                Zou je mij het huwelijk en de kinderen van Wapke en kinderen kunnen sturen? Bij voorbaat dank,

                Bert Westra

              • Hinke Woudt
                Message 7 of 15 , Aug 16, 2002
[...]

                  Bert,

                  Jacobus als burger van Leeuwarden is mij bekend, de grafsteen in de Grote Kerk echter niet, leuk. Weet je ook dat hij ontslag moest nemen vanwege een afwijkende geloofsopvatting (waarschijnlijk Luthers)?? Zo niet, kan tekst en bron vermelden.

                  Sybren Clasen, schipper, overl. 04-01-1778 Berlikum, znv. Claas Freerks.
                  Wapke Willems Lautenbach, ik heb als geb. 18-10-1701 Wier (is doop?)
                  als kind heb ik alleen Willem staan
                  geb. rond 1719 Berlikum overl. 29-05-1802 Dronrijp.

                  Zal een notitie maken voor het archief. Ben toch de laatste tijd wat bezig om ontbrekende stukjes proberen te vinden voor mijn kwartierstaat, want zoals je ziet, geen geb./doop voor Willem en geen huwelijk voor Sybren en Wapke.

                  Mocht ik iets vinden hoor je het van me.

                  Groet, Hinke.

                • Bert Westra
                  Message 8 of 15 , Aug 16, 2002
                    Hinke,

                    Kijk ook eens op http://home-4.tiscali.nl/~t952791/index.htm Hier zie je het grafschrift van Jacobus.(je kunt hem vinden onder het jaar 1611) Als je Henricus Lautenbach ook hebt (1625-1665 zoon van Willem en Theuntje Pieters) dan krijg je van mij nog een leuk stukje commentaar (over exorbitant alcoholgebruik) dat ik in een boek over predikanten vond.
                    Nog bedankt voor je info!

                    Bert

                  • Hinke Woudt
                    Message 9 of 15 , Aug 17, 2002
[...]

                      Hoi Bert,

                      Bedankt voor de link. Henricus heb ik wel in mijn bestand maar zit niet in mijn kwartierstaat en het verhaal wat jij noemt ken ik inderdaad ook niet. Zijn van die leuke aanvullingen, dus als je het wilt sturen, graag. Heb wel iets over hem in Romein gelezen.

                      Frank vroeg ook naar Lautenbach, zal proberen of de uitdraai hier in de lijst kan, want mogelijk heb jij daar nog wel aanvullingen op. Probeer het dit weekend even, als digibeet:-)) heb ik daar even hulp bij nodig van een computerdeskundige.

                      Groet, Hinke.

                      Yahoo! Groups Sponsor

                      of: http://go.to/frgen .

                    • Pieter Runia
                      Message 10 of 15 , Aug 18, 2002
                        Hinke/Bert,

                        M.b.t. de Lautenbachs, kijk ook eens op http://users.astronet.gr/altah/kwst/ (met veel aanvullende informatie) of http://familytreemaker.genealogy.com/users/s/i/k/Jan-Siksma/.

                        Pieter Runia

                        Message 11 of 15 , Aug 18, 2002
                          Hallo Pieter,

                          Bedankt! Mooie sites met veel info.

                          Bert Westra

                        • Frank and Annechien
                          Message 12 of 15 , Aug 18, 2002
                            Hinke, bedankt voor de gegevens.
                            Pieter, bedankt voor de links,
                            Bert, wil je mij dat stukje over 'exorbitant alcoholgebruik' sturen?

                            Onderstaand de kwartierstaat van mijn schoonvader, Leendert Runia. In elke
                            generatie, behalve 1 en 2, komen één of meer Lautenbach’s voor.
                            Hier niet aangegeven, maar mijn zwager (Piet!), zoon van (1.) Leendert
                            Pieters Runia, was ook met een Lautenbach getrouwd.
                            Misschien dat ik ze ooit nog eens aan elkaar kan verbinden ?? Wie weet.

                            Vanuit Hinke's gegevens, en de links die Pieter Runia doorstuurde verbinden
                            wat meer generaties aan twee van 'mijn' Lautenbach's, maar nog geen
                            verwantschap gevonden.

                            Vriendelijke groeten,

                            Frank van Thienen
                            Vernon, BC Canada
                            =================
                            http://www.bcgrizzly.com/~vanthien/famtree/newsgr.htm
                            Researching: van Thienen, Zwaga, Runia, van der Laan and a bunch more
                            *User of The Master Genealogist
                            =>Reads: English, Dutch(a little Frysk, a little French)
                            =>Writes: English, Dutch
                            =>Leest: Engels, Nederlands, ('n beetje Frysk,'n beetje Frans)
                            =>Schrijft: Engels, Nederlands
                            email: vanthien@...

                            >Als je Henricus Lautenbach ook hebt (1625-1665 zoon van Willem en Theuntje
                            Pieters) dan krijg je van mij nog een leuk stukje commentaar (over
                            exorbitant alcoholgebruik) dat ik in een boek over predikanten vond.
                            <snip>

                            --- 1ste Generatie ---

                            1. Leendert Pieters Runia
                            Geb.* 07 mrt 1913 Berlikum.
                            Huw.* 26 mei 1936 Aaltje Annechien van der Laan; Leeuwarden.
                            Ovl.* 09 dec 1992 's-Gravenhage.

                            --- 2de Generatie ---

                            2. Pieter Leenderts Runia
                            Geb.* 06 dec 1888 Berlikum.
                            Huw.* 23 mei 1912 Jeltje Simons Renzema
                            Ovl.* 04 jan 1962 Leeuwarden.

                            3. Jeltje Simons Renzema
                            Geb.* 04 dec 1889 Berlikum.
                            Huw.* 23 mei 1912 Pieter Leenderts Runia
                            Ovl.* 03 jun 1966 Leeuwarden.

                            --- 3de Generatie ---

                            4. Leendert Pieters Runia
                            Geb.* 08 feb 1842 Berlikum.
                            Huw.* 26 mei 1869 Yfke Annes Wassenaar
                            Ovl.* 03 dec 1919 Berlikum.

                            5. Yfke Annes Wassenaar
                            Geb.* 14 apr 1846 Berlikum.
                            Huw.* 26 mei 1869 Leendert Pieters Runia
                            Ovl.* 16 jan 1914 Berlikum.

                            6. Simon Dirks Renzema
                            Geb.* 10 apr 1855 Anjum.
                            Huw.* 17 jun 1880 Jacobje Lautenbach
                            Ovl.* 30 nov 1895 Berlikum.

                            7. Jacobje Lautenbach
                            Geb.* 11 sep 1856 Berlikum.
                            Huw.* 17 jun 1880 Simon Dirks Renzema
                            Ovl.* 25 mrt 1904 Berlikum.

                            --- 4de Generatie ---

                            8. Pieter Theunis Runia
                            Geb.* 24 jun 1814 Berlikum.
                            Huw.* 19 jan 1842 Trijntje Leenderts van den Akker
                            Huw.* 17 okt 1851 Johanna Martens de Lang
                            Ovl.* 07 jan 1890 Berlikum.

                            9. Trijntje Leenderts van den Akker
                            Geb.* 04 aug 1815 Wier.
                            Huw.* 19 jan 1842 Pieter Theunis Runia
                            Ovl.* 10 jul 1850 Berlikum.

                            10. Anne Gijsberts Wassenaar
                            Geb.* 17 nov 1817 Berlikum.
                            Huw.* 21 mei 1845 Antje Sijmens Lautenbach
                            Ovl.* 07 mei 1908 Berlikum.

                            11. Antje Sijmens Lautenbach
                            Geb.* 01 dec 1821 Berlikum.
                            Huw.* 21 mei 1845 Anne Gijsberts Wassenaar
                            Ovl.* 10 mei 1883 Berlikum.

                            12. Dirk Harmens Renzema
                            Geb.* 05 apr 1823 Anjum.
                            Huw.* 20 nov 1847 Klaaske Jacobs Wiersma; Anjum.
                            Ovl.* 15 dec 1911 Grand Rapids.

                            13. Klaaske Jacobs Wiersma
                            Geb.* 09 jan 1829 Anjum.
                            Huw.* 20 nov 1847 Dirk Harmens Renzema; Anjum.
                            Ovl.* 30 mrt 1899 Grand Rapids.

                            14. Dirk Willems Lautenbach
                            Geb.* 02 mrt 1831 Berlikum.
                            Huw.* 26 mei 1855 Jeltje Sijmons Lautenbach
                            Huw.* 12 mei 1859 Knierke Jarigs Winselaar
                            Ovl.* 18 feb 1901 Berlikum.

                            15. Jeltje Sijmons Lautenbach
                            Geb.* 07 sep 1831 Berlikum.
                            Huw.* 26 mei 1855 Dirk Willems Lautenbach
                            Ovl.* 19 dec 1856 Berlikum.

                            --- 5de Generatie ---

                            16. Theunis Jans Runia
                            Geb.* 06 mrt 1780 Berlikum.
                            Huw.* 09 jun 1805 Sibbeltje Kornelis Peterson
                            Ovl.* 26 jun 1869

                            17. Sibbeltje Kornelis Peterson
                            Geb.* 04 mei 1779 St. Jacobiparochie.
                            Huw.* 09 jun 1805 Theunis Jans Runia
                            Ovl.* 16 feb 1848 Berlikum.

                            18. Leendert Jaspers van den Akker
                            Geb.* 09 dec 1790 Wier.
                            Huw.* 21 mei 1812 Janke Laurens van den Akker
                            Ovl.* 06 dec 1844 Wier.

                            19. Janke Laurens van den Akker
                            Geb.* 09 mrt 1790 Wier.
                            Huw.* 21 mei 1812 Leendert Jaspers van den Akker
                            Ovl.* 10 apr 1853 Wier.

                            20. Gijsbert Jans Wassenaar
                            Geb.* 10 sep 1792 Berlikum.
                            Huw.* 13 jun 1813 Yfke Ymes Appelhoff
                            Ovl.* 26 jul 1847 Berlikum.

                            21. Yfke Ymes Appelhoff
                            Geb.* 26 jan 1790 Berlikum.
                            Huw.* 13 jun 1813 Gijsbert Jans Wassenaar
                            Ovl.* 07 mei 1868 Berlikum.

                            22. Sijmon Jelles Lautenbach
                            Geb.* 11 aug 1796 Berlikum.
                            Huw.* 14 sep 1817 Trijntje Eeltjes Schiphof
                            Ovl.* 07 jul 1882 Berlikum.

                            23. Trijntje Eeltjes Schiphof
                            Geb.* 09 apr 1798 Berlikum.
                            Huw.* 14 sep 1817 Sijmon Jelles Lautenbach
                            Ovl.* 19 sep 1870 Berlikum.

                            24. Harmen Martens Renzema
                            Geb.* 31 jul 1773 Driesum.
                            Huw.* __ ___ ____ Trijntje Renzes
                            Huw.* 02 jun 1821 Dirkjen Dirks Posthuma; Oostdongeradeel.
                            Ovl.* 22 apr 1868 Anjum.

                            25. Dirkjen Dirks Posthuma
                            Geb.* 06 nov 1791
                            Huw.* 02 jun 1821 Harmen Martens Renzema; Oostdongeradeel.
                            Ovl.* 16 mrt 1860

                            26. Jacob Klazes Wiersma
                            Geb.* ± __ ___ 1796
                            Huw.* 05 jun 1818 Fokeltje Willems Jaarsma
                            Ovl.* 05 okt 1847

                            27. Fokeltje Willems Jaarsma
                            Geb.* ± __ ___ 1798
                            Huw.* 05 jun 1818 Jacob Klazes Wiersma
                            Ovl.* 24 apr 1832

                            28. Willem Sijbrens Lautenbach
                            Geb.* 09 apr 1802
                            Huw.* 25 jun 1823 Japke Ymes Appelhof
                            Huw.* 16 mei 1838 Sijke Tjipkes de Vries
                            Ovl.* 09 feb 1887

                            29. Japke Ymes Appelhof
                            Geb.* 26 mei 1801
                            Huw.* 25 jun 1823 Willem Sijbrens Lautenbach
                            Ovl.* 30 dec 1837

                            --- 6de Generatie ---

                            32. Jan Theunissen Runia
                            Geb.* __ ___ ____ Berlikum.
                            Huw.* 16 mei 1779 Trijntje Horatius Lautenbach
                            Ovl.* 12 apr 1810 Berlikum.

                            33. Trijntje Horatius Lautenbach
                            Geb.* 17 jun 1742 Lutkewoude.
                            Huw.* 16 mei 1779 Jan Theunissen Runia
                            Ovl.* 28 mrt 1825 Berlikum.

                            34. Kornelis Sjoerds
                            Huw.* 18 okt 1778 Pytie Hansen

                            35. Pytie Hansen
                            Huw.* 18 okt 1778 Kornelis Sjoerds

                            36. Jasper Leenderts
                            Geb.* 24 dec 1766 Wier.
                            Huw.* ± __ ___ 1789 Pietje Annes de Boer
                            Ovl.* 05 mei 1798 Wier.

                            37. Pietje Annes de Boer
                            Geb.* ± __ ___ 1765
                            Huw.* ± __ ___ 1789 Jasper Leenderts
                            Ovl.* 22 jun 1797 Wier.

                            38. Lourens Feikes
                            Huw.* ± __ ___ 1785 Tetje Tietes van den Akker
                            Ovl.* 08 okt 1811 Wier.

                            39. Tetje Tietes van den Akker
                            Ovl.* __ ___ ____ Wier.
                            Geb.* 29 aug 1757 Wier.
                            Huw.* ± __ ___ 1785 Lourens Feikes

                            40. Jan Gijsberts Wassenaar
                            Huw.* __ ___ ____ Lutske Johannes Werkhoven
                            Geb.* ± __ ___ 1760

                            41. Lutske Johannes Werkhoven
                            Huw.* __ ___ ____ Jan Gijsberts Wassenaar
                            Geb.* ± __ ___ 1760

                            42. Yme Taekes Appelhof
                            Geb.* __ ___ 1756
                            Huw.* ± __ ___ 1785 Sijtske Dirks Bruinsma
                            Ovl.* 25 dec 1829

                            43. Sijtske Dirks Bruinsma
                            Geb.* ± __ ___ 1760
                            Huw.* ± __ ___ 1785 Yme Taekes Appelhof

                            44. Jelle Horatius Lautenbach
                            Geb.* ± __ ___ 1770
                            Huw.* 24 jun 1781 Antje Sijmons Kramer; Berlikum.

                            45. Antje Sijmons Kramer
                            Geb.* ± __ ___ 1770
                            Huw.* 24 jun 1781 Jelle Horatius Lautenbach; Berlikum.

                            46. Eeltje Kornelis Schiphof
                            Geb.* ± __ ___ 1770

                            47. Dieuwke Sikkes Sikkema
                            Geb.* ± __ ___ 1770

                            48. Marten Harmens
                            Huw.* __ ___ ____ Martje Harmens

                            49. Martje Harmens
                            Geb.* ± __ ___ 1740
                            Huw.* __ ___ ____ Marten Harmens

                            50. Dirk Simons Posthuma
                            Geb.* ± __ ___ 1760
                            Huw.* ± __ ___ 1785 Riemke Jans

                            51. Riemke Jans
                            Geb.* ± __ ___ 1760
                            Huw.* ± __ ___ 1785 Dirk Simons Posthuma

                            56. Sijbren Jacobus Lautenbach
                            Geb.* __ ___ 1767
                            Huw.* 15 jul 1798 Lijsbert Willems Kuiken
                            Ovl.* 30 aug 1833

                            57. Lijsbert Willems Kuiken
                            Geb.* ± __ ___ 1770
                            Huw.* 15 jul 1798 Sijbren Jacobus Lautenbach

                            --- 7de Generatie ---

                            64. Theunis Jans Runia
                            Geb.* ± __ ___ 1708
                            Huw.* 15 dec 1737 Geertje Tjeerds Lautenbach; Menaldum.

                            65. Geertje Tjeerds Lautenbach
                            Huw.* 15 dec 1737 Theunis Jans Runia; Menaldum.

                            66. Horatius Willems
                            Huw.* ± __ ___ 1735 Maartje Klazes

                            67. Maartje Klazes
                            Huw.* ± __ ___ 1735 Horatius Willems

                            --- 8ste Generatie ---

                            128. Jan Runia
                            Geb.* __ ___ 1678

                            130. Tjeerd Trintje Horatius Lautenbach
                            Geb.* ± __ ___ 1678

                            --- 9de Generatie ---

                            260. Horatius Lautenbach
                            Geb.* ± __ ___ 1650
                          • mhalta
                            Message 13 of 15 , Oct 2, 2002

                              http://users.otenet.gr/~mhalta/kwst/kwstaat.htm (met veel aanvullende

                              http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
                              > of: http://go.to/frgen .

                              sinds 8 juli 1999 geposte berichten staat op

                              naar:

                              Service.

                            • Fred Reenders
                              Message 14 of 15 , Oct 5, 2002
                                Misschien iets voor de Lautenbach fans:

                                Ik kwam bij toeval een grensoverschrijdend huwelijk tegen:

                                Eenrum (Gr) 7 januari 1810
                                "Zijn na onverhinderde kondiging getrouwd Johannis Raus(?)
                                van Lautenbach en Hiske Jacobs van Franeker."

                                "Raus" zou ook "Rans" o.i.d. kunnen zijn.
                                Misschien heeft iemand er iets aan.

                                Groet,
                                Fred Reenders
                              • Albert Balt
                                Message 15 of 15 , Feb 1, 2007
                                  I wish to thank Bertil van Os de Man, Hinke
                                  Woudt-Westra, & Pier Montsma for their kind response
                                  to my question about the family Lautenbach.

                                  Groetjes
                                  Bert Balt

                                  Expecting? Get great news right away with email Auto-Check.
                                  Try the Yahoo! Mail Beta.
                                  http://advision.webevents.yahoo.com/mailbeta/newmail_tools.html