Re: [Friesland-genealogy] Oosterbaan: Melle Gerryts x Riemke Foekes 1798

  • Cornelius Boekema
    Message 1 of 7 , Apr 1, 2002
      > Beste Liekele,

      'n Korte reactie op de gegevens betreffende de Oosterbaans.
      Tien dagen terug sprak ik nog met Gerrit Oosterbaan die in Morrisburg, Ontario woont. Hij en zijn vrouw - van wie ik de naam niet weet - zijn beide gepensioneerd.
      Ik geloof dat hij oorspronkelijk van Bolsward kwam. Is als in Ontario, Canada, sinds het begin van 1950. Volgens jouw gegevens, is hij zeker 'n afstammeling van
      Melle Gerryts.

      Cor Boekema

> [...]
      > Melles en Sijke Gerbens waren en van zijn vrouw Riemke Foekes: Foeke Pieters en Jantje Jans.
      > Hun huwelijken heb ik tot nu toe op de w/s van het RAF niet gevonden. Ook de Quotisatie van 1749 geeft welleswaar een
      > Foeke Pieters maar uit Irnsum en is 'm dus hoogstwaarschijnlijk niet.
      > Van de kinderen van Melle en Riemke huwt Gerrit met Elisabeth Welmoeds met nageslacht in de USA.
      >
      > Vragen: wat is de betekenis van de familienaam Oosterbaan;
      > heeft iemand wel meer gegevens van de ouders van Melle en Riemke?

    • Liekele HELMUS
      Message 2 of 7 , Apr 1, 2002
        Dankje Cor,

        Hoe kom ik in contact met Gerrit Oosterbaan in Morrisburg, Ontario?
        Overigens ken ik deze w/s met vooral Oosterbaan's in Bolsward:
        http://www.homepages.hetnet.nl/~nicooosterbaan/

        Ik ben nog niet achter de betekenis gekomen van deze naam.
        Westerbaan en Zuiderbaan en zelfs Noorderbaan bestaan ook.

        Gr
        Liekele Lieuwes Helmus Rinske Deutekom/Nielsen
        Siriusstraat 52 (31) (0)35 6858675
        NL-1223 AP HILVERSUM gsm 06 28184122
        ICQ 60503294

> [...]

        > Vragen: wat is de betekenis van de familienaam Oosterbaan;
        > heeft iemand wel meer gegevens van de ouders van Melle en Riemke?

      • Anthony Hofstee
        Message 3 of 7 , Apr 2, 2002
          Try http://canada411.sympatico.ca , click on find a person and put in the
          name G. (or perhaps Gerrit) Oosterbaan, etc. Tony

        • Cornelius Boekema
          Message 4 of 7 , Apr 4, 2002
            Beste Liekele,

            Hier is het telefoonnummer van Gerrit Oosterbaan: (613) 543-3157.
            Ik had ook wel zijn huisadres willen geven, maar dat stond niet aangegeven.
            Als je hem al belt kun je natuurlijk zeggen dat ik je dit nummer hebt gegeven.

            M.vr.gr.

            Cor Boekema

          • Annemarth Sterringa
            Message 5 of 7 , Nov 1, 2008
              Hallo medespeurders,

              Melle Gerrits' ouders Gerrit Melles (ged. Blija 7 juni 1739) en Sijke
              Gerbens lieten in 1773 in Blija zoon Melle dopen, in 1775 zoon Gerben
              en in 1779 dochter Trijntje.

              Weet iemand waar en wannneer Gerrit en Sijke trouwden?
              Deze Sijke?

              Westdongeradeel, dopen, doopjaar 1743
              Dopeling: Seyke
              Gedoopt op 24 maart 1743 in Foudgum, Raard
              Dochter van Gerben Harmens en niet genoemde moeder
              *

              Met dank en vriendelijke groet,

              Annemarth Sterringa

              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, " Liekele HELMUS"

              Message 6 of 7 , Nov 1, 2008
                Oeps, Melle gedoopt in 1773, Gerben in 1779 en Trijntje in 1784.

                --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Annemarth Sterringa"