Re: [Friesland-genealogy] van der meulen

    Message 1 of 12 , Apr 1, 2002
      Dear Harold,

      You will not find Joukjes birth on www.ryksargyf.org . Birthrecords after 1902 are not made public for privacy-reasons. On the Ryksargyf-site you will find deathregistrations up till 1942, marriageregistrations up till 1922. So if you're able to find out her fathers name, you would be able to search for her parents marriage. Frisian people had quite strict rules for naming children. Usually the name of the second son would be the name of the maternal grandfather.

      Good luck on your search,
      Nynke van den Hooven.

      Message 2 of 12 , Aug 12, 2002
        Goedemiddag allemaal

        Wie weet of Egbert Egberts van der Meulen en Ynske Bonnes nog meer kinderen
        hebben gehad behalve onderstaande?

        janke Egberts van der Meulen, geboren op 13-09-1805 in Boornbergum en
        overleden op 30-01-1894 in Achtkarspelen.

        Groetjes Olga

        http://knuistfamily.50megs.com
        http://genealogyworld.50megs.com/
        olga.kroeders@...

        Op zoek naar Knuist,Ten Cate,Damstra ,Snijder,van Kempen, Daman,Kroeders,van
        latum en Dagelet

      • Anthony Hofstee
        Message 3 of 12 , Aug 12, 2002
          At least two others, Sytske born 31-3-1796 and Bonne born 23-4-1803. Tony

          At 12:20 PM 12/08/2002 +0200, you wrote:
> [...]
          >olga.kroeders@...
          >
          >Op zoek naar Knuist,Ten Cate,Damstra ,Snijder,van Kempen, Daman,Kroeders,van

        • Olga

> [...]

            >http://genealogyworld.50megs.com/
            >olga.kroeders@...
            >
            >Op zoek naar Knuist,Ten Cate,Damstra ,Snijder,van Kempen,

          • ken veldhuis
            Message 5 of 12 , Mar 29 9:54 AM
              Hoi Maikel,

              Misschien heb je hier ook iets aan :

              Dit echtpaar van der Meulen zijn de grootouders van moeders kant van de familie Hendrik Kuipers en Martina van der Meulen. Hendrik was de jongste broer van mijn pake Keimpe Kuipers. Zij woonden en werkten naast elkaar aan de Greate Buorren te Garijp. Martina was dienstmeid bij de Gerifformeerde Dominee in Garijp en kwam zo haar man leren kennen. Haar vader Kerst kwam wel af en toe logeren, en als mijn moeders pake van moeders kant (Riemer Eijzinga van Oldeboorn) daar ook toevallig was, zaten de oude mannetjes op de bank in de tuin te redeneren. Zo is Kerst daar ook gestorven.

              Er leven nog twee nichten van Mem, dochters van Hendrik en Martina, nl Tjitske van der Heide te Drachten, en Kris (Kerstina) Bijlsma in Ohio VS, waarmee wij nog steeds gregeld kontakt mee hebben.

              Mijn Mem word in April 97jr. Haar kwartierstaat (dus ook gedeeltelijk van de Hendrik Kuipers fam) is te vinden in Friese Kwartierstaaten van de NGV Afd Friesland.

              met vr groet,
              Keimpe Veldhuis
              campegius@...

            • Maikel Galama
              Message 6 of 12 , Mar 29 12:21 PM
                CITAAT:

                Hoi Maikel,

                Misschien heb je hier ook iets aan : etc. etc.

                met vr groet,
                Keimpe Veldhuis

                EINDE CITAAT

                Keimpe, ik denk dat je bericht voor Hans Wind bestemd was ?
                Ik heb slechts een ''intermediair'' funktie vervuld.

                Groetjes, Maikel.