VISSER

  • Jan Rienstra
    Message 1 of 5 , Jul 26, 1999
      Wie weet nog iets meer over Gerrit Sybolt Visser, Piertje Pieters en Susanna Ruurds en haar ouders?

      Sybolt Gerrits Visser, arbeider, geboren te Warns 10 aug 1775, gedoopt
      aldaar 10 sep 1775, overleden te Stavoren 15 sep 1830, 55 jaar oud,
      zoon van GERRIT SYBOLT VISSER EN PIERTJE PIETERS.
      Hij is getrouwd te Stavoren 15 dec 1799 voor de kerk, op 24-jarige
      leeftijd (1) met
      SUSANNA RUURDS (ongeveer 19 jaar oud), geboren te Workum n 1780,
      overleden te Stavoren 6 mei 1822, ongeveer 42 jaar oud, dochter van
      RUURD JOHANNES en ACKE JANS.
      Uit dit huwelijk:
      1 Gerrit, schipper en boerenknecht, geboren te Stavoren 4 nov 1809,
      gedoopt aldaar 19 nov 1809 (ned.herv.), wonende aldaar, overleden
      te Noordwolde 3 feb 1875, 65 jaar oud. [1]
      Hij is getrouwd te Stavoren 20 apr 1834, op 24-jarige leeftijd met
      Baukje Abes Dokkum (18 jaar oud), dienstbode, geboren te Koudum
      Gem. Hemelumer Oldeferd 23 nov 1815, overleden te Wonseradeel 16
      feb 1885, 69 jaar oud, dochter van Abe Jelles Dokkum en Eelkje
      Klazes de Jong.
      Hij is getrouwd te Stavoren 17 nov 1822, op 47-jarige leeftijd (2) met
      Hiltje Annes Muselaar.
      NOTEN

      1) Rijksarchief Leeuwarden, Huwelijksbijlagen, 4.11.1809, Doop Visser
      (dopeling). Zie bijlage 1.
      Bijlage 1 - Extract Doop Gerrit Visser

      Doop - 4.11.1809 - Stavoren (FR)

      onderwerp: Visser
      bewaarplaats: Rijksarchief Leeuwarden
      archief: Huwelijksbijlagen
      inventarisnr:

      Groetjes,

      Jan Rienstra
      j.rienstra@...
      Groetjes,

      Jan Rienstra
      j.rienstra@...
    • Anthony Hofstee
      Message 2 of 5 , Jan 30, 2000
        Jippe Visser was born about 1747 in Veenwouden. He died in Steenwijkerwold
        on 8-11-1828. He married in Veenwouden on 16-3-1783 with Sytske Dirks.
        Jippe and Sytske had children Tjerk, Dirk and Tjetske. Possible parents of
        Jippe are Tjerk Klaas and Tjitske Jippes of Veenwouden. Any info on Jippe
        and Sytske would be appreciated. thanks. Tony
      • O. N. Visser
        Message 3 of 5 , Jul 21, 2001
          Van een Canadese connectie kreeg ik het volgende verzoek:

          > My direct Aafke Feikes Visser geb Aug 29 1762 in Oudwoude. My
          cousin found that her
          > father Feike Bokke was of Westergeest.

          Mijn stam is het niet, maar er zijn vele VISSER's in Friesland.
          Heeft iemand nadere gegevens voor hem?

          Groet,

          Olaf
        • Hessel de Vries
          Message 4 of 5 , Jul 22, 2001
            Hallo Olaf,

            Aafke Feikes is een dochter van Feike Bokkes en Susanna Klazes
            Bron DTB 454 Kollumerland

            Kinderen van Feike |Bokke en Susanna Klazes

            1. Trijntje geb. te Westergeest op 3 augustus 1755
            2. Zijtske, geb. te Westergeest op 9 maart 1760
            3. Aafke, geb. te Westergest op 29 augustus 1762
            4. Hitje, geb. te Westergeest op 2 Septembet 1764
            5. Bokke, geb. te Westergeest op 22 Februarie 1767
            6. Zijtske, geb. te Westergeest op 22 Februari 1767
            7. Jeltje, geb. te Westergeest op 3 Augustus 1769
            8. Klaas, geb. te Westergeest op o-p de dijk 2 Juni 1772 gedoopt aldaar op

            Gehuwd te Westergeest DTB 455 op 14 September 1783 Aafke Feikes en Doeke
            Jans.

            Met vr. gr. Hessl de Vries

> [...]
            >of: http://go.to/frgen .
            >
            >Het archief van deze Hazagebruikers-lijst met daarin alle sinds 8 juli 1999

          • Harm Westra
            Message 5 of 5 , Aug 2, 2001
              Olaf,

              in mijn bestand vind ik ene Bokke Visser. Misschien heb je er iets aan:

              groeten,
              Harm Westra

              I.1 Bokke VISSER, schipper.
              Kinderen:
              1. Betske VISSER (zie II.2 op blz. ).

              II.2 Betske VISSER, overleden 1930.
              Gehuwd met WESTRA, geboren te De Tike,Oudega,FR,NL, overleden 1914, begraven
              te Kollum,FR,NL, zoon van WESTRA.
              Uit dit huwelijk:
              1. Wytze WESTRA
              2. Sietske WESTRA