Baarda

  • roelof varkevisser
    Message 1 of 3 , Mar 2, 2002
      Lotgenoten,

      Wie wil de volgende gegevens voor mij checken.

      Overlijdensakte Wonseradeel, 1826
      Aangiftedatum 4 oktober 1826, blad nr. 113 (suppl. nr. 1-5)
      Simon Simons Baarda, overleden 4 oktober 1826, oud 68 jaar, ongehuwd
      (vraag: was hij de zoon van Simon Simons en Trijntje Hessels ??)

      Overlijdensakte Hennaarderadeel, 1840
      Aangiftedatum 16 december 1840, blad nr. 13
      Hessel Simons Baarda, overleden 15 december 1840, oud 38 jaar, weduwnaar
      zoon van Simon Simons Baarda en Trijntje Hessels Baarda
      (vraag: van wie was hij weduwnaar? en volgens mij moet zijn leeftijd meer in de buurt van de 78 zitten ipv 38)

      Het huwelijk van Simon Simons en Trijntje Hessels vond niet in Schettens plaats, zij kwam uit Weidum (Baarderadeel).
      Kan iemand daar eens kijken of het huwelijk daar te vinden is? Het zou ongeveer rond 1760 plaatsgevonden moeten hebben.
      En dan als laatste, zijn de dopen van Simon en Hessel daar ook te vinden??

      Met vriendelijke groet,
      Roelof

      Friesland rond 1860 : http://www.varkevisser.org
      voor mijn genealogie: http://www.varkevisser.org
      Wonseradeel: de Boer, Roedema
      Idaarderadeel: Zuidema, Deelstra
      Ferwerderadeel: Swart, Buursma, Braak, Papma
      Katwijk-Scheveningen: Stamreeks Varkevisser http://www.varkevisser.org/varkevisser
      Hoekse Waard: Goud
      Zeeland: Enters

    • simothecat
      Message 2 of 3 , Mar 3, 2002
        --- In Friesland-genealogy@y..., "roelof varkevisser"
        <r.varkevisser@f...> wrote:
> [...]
        > Simon Simons Baarda, overleden 4 oktober 1826, oud 68 jaar, ongehuwd
        > (vraag: was hij de zoon van Simon Simons en Trijntje Hessels ??)

        From my notes:

        4-10-1826 Simon Simons Baarda, oud 68j., boer, geb. Berlikum, woon.
        Schettens, ongeh., soon van Simon Simons Baarda en Trijntje Hessels.

        11-02-1820 Antje Sijmons Baarda, oud 44j., geb. en woon. Schettens,
        dogter van Simon Simons Baarda en Trijntje Hessels, geh. met
        Tjamme Sibles Ozinga.

        met vriendlijk groet.

        Jan
      • roelof varkevisser
        Message 3 of 3 , Mar 3, 2002
          Jan,

          Hartelijk dank, voor je gegevens, Antje kende ik al, maar Simon is een
          bevestiging van een vermoeden.
          blijven er nu nog drie vragen over, te weten:

[...]

          Er is nu, gezien de gegevens van Jan, die Simon in Berlikum geboren laat
          worden een optie bijgekomen, nml Berlikum ipv Weidum.