Re: [Friesland-genealogy] Re: Reekers

  • A.C.M. Aukes
    Message 1 of 3 , Mar 6, 2000
      Hallo Ton en andere belangstellenden,

      >Ik was blij dat er eindelijk iemand te voorschijn kwam met genealogische
      > gegevens van de Reekers familie. Weet je dat de naam op 2 manieren was
      > gespeld, met enzonder de laatste "r".

      Inderdaad is er op het net nog weinig te vinden omtrent de Reekers familie, tot
      nu toe
      heb ik alleen een link weten te leggen met Julian van der Veer in Australië die

      van Korneliske Pieters Reekers afstamt. Zie mijn link pagina:
      http://members.tripod.lycos.nl/Aukes2/pagina10/links.html

      Dat de naam met en zonder de laatste "r" werd gespeld wist ik niet wel komt het
      in de
      tak van mijn overgrootmoeder voor dat Reekers geschreven wordt met 1 "e".

      >Onze stamouders hadden meer dan 2 kinderen zoals jij
      > weergeeft in je web-page. Ik heb er 5 in mijn genealogie.
      >Ik heb er 5 in mijn genealogie. Ik geloof dat jullie dat "bestand" noemen.

      Ik geloof onmiddellijk dat er meer kinderen uit dit huwelijk geboren zijn,
      alleen zover is
      mijn onderzoek nog niet gekomen. Zoals je zult begrijpen heb ik mij allereerst
      geconcentreerd op het zoeken naar Aukes voorouders en wanneer dat onderzoek
      stagneerde probeerde ik meer gegevens in vrouwelijke lijn te vinden.
      Uiteraard ben ik geinteresseerd naar de gegevens van mensen die net zoals wij
      afstammen van Jan Reekers en Sjieuwke Pieters Pietersma.

      Voor een stamboomonderzoek gebruik ik ook het woord genealogie maar in computer

      taal heet het een bestand tegenwoordig.
      Dus ik ben benieuwd naar het bestand met afstammelingen van Jan Reekers.

      >Op je webpage heb je een zee-gezicht. wie was de schilder daarvan? Ik
      > verzamel schilderijen op een CD en zou deze graag aan mijn collectie van
      > over 2000 schilderijen willen toevoegen.

      Ik was driftig opzoek naar een geschikt "plaatje" voor mijn eerste pagina,
      eigenlijk
      wil ik daar het liefst iets hebben van Woudsend waar de Aukesen vandaan komen,
      maar helaas op het net nog niets geschiktst gevonden misschien in Woudsend
      zelf.
      Of wanneer andere dit lezen en een oude ansichtkaart van Woudsend hebben
      dan houd ik mij aanbevolen.
      Het schilderij heb ik van Marten Haijema die het op zijn beurt heeft
      gefotografeerd
      uit een boek over Friesland dat zich in het scheepvaartmuseum van Sneek
      bevindt.
      Het stelt een aantal schepen voor die voor Workum liggen.
      Wie de schilder was is mij helaas onbekend.

      Mocht je mij een bestand mailen dan kan dat rechtstreeks naar:
      a.aukes@...

      Bedankt voor je reactie en ik hoor graag iets omtrent andere nakomelingen die
      misschien bij jou bekend zijn.

      Groeten,
      André Aukes
      http://members.tripod.lycos.nl/Aukes2/index.html

      > GET A NEXTCARD VISA, in 30 seconds! Get rates as low as 0.0%
      > Intro or 9.9% Fixed APR and no hidden fees. Apply NOW!

      > (Let op het nieuwe adres!)
    • M.Haijema
      Message 2 of 3 , Mar 6, 2000
        Ik ben benieuwd naar je antwoord op dat zeegezicht.
        Marten Haijema