Draaisma/Verheul

  • hank_hoekstra
    Message 1 of 1 , Feb 27, 2002
      Beste meedespeurders:

      Ik heb en kleine puzzle, en wil graag en beetje hulp hebben.

      Jan Draaisma was geboren in Bolsward 30 11 1834, maar zijn moeder was
      ongehuwd. Zij was Klaaske Arjens Draaisma, geb. 1808, en gehuwd met
      Jan Alexander Verheul, geb. 1800, vier jaar laater in Bolsward, 25 2
      1838.

      In de geboortes en overlijdens databases van het Ryksargyf is geen
      vader voor Jan Draaisma ingeschreven, maar zijn moeder is wel
      aangegeven.

      Jan huwde Baukje Sipkes Breuker:

      Huwelijken regio 11: west Friesland

      Huwelijksakte Franeker, 1861
      Man: Jan Draaisma
      Vrouw: Baukje Breuker
      Datum: 3 november 1861 Akte nr. 55

      Wil iemand alstublieft even voor mij kijken naar het huwelijks akte
      of de ondertrouw register voor dit echtpaar om te zien wie de vader
      van Jan Draaisma was? Zo ver als ik herken van de aktes die ik gezien
      heb op microfilm, was het ongewoon om niet de ouders van het echtpaar
      te lijsten in de huwelijks aktes.

      Jan Draaisma, geb. 30 11 1834, Bolsward, overl. 20 2 1920, Sneek
      Baukje Sipkes Breuker geb. 20 4 1839, Franeker, overl. 24 10 1879,
      Dronrijp.

      Met veele dank,

      Henk Hoekstra
      hank.hoekstra@...