elf en dertigst

  • c. jacobi
    Message 1 of 3 , Jul 21, 1999
      Hallo allemaal, Ik ben me ervan bewust dat dit forum niet de juiste is om
      deze vraag te stellen, maar misschien is er iemand onder jullie die weet wat
      de 30 gemeenten zijn in dit gezegde: "op z'n elf en dertigst". De steden ken
      ik wel, maar die 30 gemeenten/grietenijen, waar vind ik die namen?
      Met vr. groet, Cor.
    • Gerben Bulthuis & Clara Leenstra
      Message 2 of 3 , Jul 22, 1999
        Van: c. jacobi <c.jacobi@...>
        Aan: Friesland-genealogy@onelist.com <Friesland-genealogy@onelist.com>
        Datum: woensdag 21 juli 1999 15:33
        Onderwerp: [Friesland-genealogy] elf en dertigst

> [...]
        ken
        >ik wel, maar die 30 gemeenten/grietenijen, waar vind ik die namen?

        Beste Cor,

        In de "Encyclopedie van Friesland", Elsevier MCMLVIII, pag 330.

        Groeten, Gerben
      • c. jacobi
        Message 3 of 3 , Jul 22, 1999
          > Beste Cor,
          >
          > In de "Encyclopedie van Friesland", Elsevier MCMLVIII, pag 330.
          >

          > Groeten, Gerben

          Beste Gerben,

          Bedankt voor je prompte antwoord. Vanuit Brabant een beetje moeilijk die
          Friese Encyclopedie te raadplegen, maar zal mijn familie in Friesland
          vragen. Ik heb deze gegevens nodig daar ik bezig ben met een
          olieverfschilderijen serie met de titel ""�p z'n elf en dertigst"". Hierin
          komen beelden voor uit alle 11 steden en zoveel mogelijk van die 30
          gemeenten.
          Groeten, Cor.