RE: [Friesland-genealogy] Bareld Abeles, Veenbaas

  • M. de Vries
    Message 1 of 4 , Feb 24 12:00 PM
      Heren sneupers,

      Appy zette me op het spoor van Gerben.
      Ik heb (mogelijk) Abele Gerbens voor jullie, vader van

      Barelt Abeles, man van Popckien Liommes
      Gerben Abeles
      mogelijk ook:
      Jacob?? Abeles
      Griet?? Abeles
      Jan?? Abeles

      ref:
      Trouwregister Gerecht Opsterland DTB nr. 553, 1615 - 1703 Vermelding: Derde
      proclamatie van 13 mei 1658, Opsterland Man: Aeble Gerbens, Langezwaag
      Vrouw: Sytse Cornelius, Terwispel Gestandaardiseerde namen: EEBELE GERBENS

      Verder vond ik Jelmer Gerbens en Swaantje Popkes, mogelijk de ouders van
      Doedtje Jelmers (cir 1672), zij is de vrouw van Liomme Jouckes.

      kinderen: Popckien (cir 1698), Jelmer, Saakje, Fokeltje, Joukjen en Hylkjen
      (dank, Appy)

      De namen kloppen als een bus, maar de trouwdatum van Jelmer en Swaantje
      (1683)is wat aan de late kant.....

      zie ref:
      Trouwregister Hervormde gemeente Heerenveen, 1683 DTB nr: 598, 1673 - 1743
      Vermelding: Attestatie afgegeven 1 december 1683 Man: Jelmer Gerbens,
      Heerenveen Vrouw: Swaantje Popkes, Gorredijk NB: met attestatie naar
      Langezwaag; zij is afkomstig van Oldeberkoop Gestandaardiseerde namen:
      JELMER GERBENS en SWAANTJE POPKES

      Als je hiervoor een oplossing weet, houdt ik me aanbevolen.

      No efkes it kopke derbij!

      Mindert.