Boer

  • Fred H. Boer
    Message 1 of 1 , Jul 18, 1999
      Spoorloos, opsporing verzocht:

      Roelf Boer, geboren Stootshoorn 3-12-1857, Rijks veearts, trouwt te
      Sappemeer 22-9-1881 Adriaantje Wijn, geboren Noordbroek 14-12-1854. Meer
      gegevens van hen heb ik vooralsnog niet.

      Ik heb twee kinderen kunnen vinden van dit paar namelijk: Herman Eppo
      Boer, geboren Het Bildt 18-2-1883, die eerst naar Leeuwarden vertrok
      11-9-1897, daarna naar Delft (18-8-1908), en weer naar St. Anna
      Parochie. Om vervolgens 3-8-1909 naar Utrecht te verkassen (studie?).
      Daar is hij uitgeschreven naar Leeuwarden. Volgens het gemeente-archief
      is er daar verder niets meer van hem bekend.
      Ik zoek uiteraard naar een eventuele plaats van overlijden, maar ook of
      hij getrouwd is, en kinderen heeft gehad om de genealogie waar ik mee
      bezig ben (buiten de naam Boer, ook de Vries, what's in a name?) te
      vervolmaken.
      Ook zijn zuster is mij nog onbekend:
      Gerhardina Hendrika Boer, geboren Het Bildt 17-2-1889.
      Zij is mogelijk vertrokken naar Groningen 29-9-1921. Toch zijn zowel de
      kinderen als de ouders niet in Groningen teruggevonden.

      Elke aanvulling cq suggestie is welkom.

      Fred H. Boer