  • Willem Quant
    Message 1 of 1 , Mar 2 11:42 PM
      L.S.

      Bij het opstellen van de kwartierstaat van mijn schoondochter stootte ik op de volgende friese kwartieren.
      Mogelijk ziet u ergens bekenden opduiken.
      Als iemand mij aanvullende gegevens kan verstrekken ben ik daar zeer dankbaar voor.

      Vriendelijke groet van Willem Quant

      Zie ook http://users.castel.nl/~quanw01/

      1 Liekele Kuipers, geboren op 31 augustus 1881 te Burum, overleden op 24 december 1958 te Groningen.
      Liekele is getrouwd op 16 mei 1908 te Kollummerland met Grietje Bronsema, geboren op 14 augustus 1881 te Ulrum, overleden op 20 november 1965 te Delfzijl, dochter van Pieter Geert Bronsema (boerenknecht en postbode) en Ludewina Buikema (dienstmeid).

      2 Harmen Kuipers, geboren in het jaar 1851 te Surhuisterveen.
      Harmen is getrouwd op 3 augustus 1878 te Kollummerland (Burum) met
      3 Grietje Spaak, geboren in het jaar 1859 te Burum.
      Uit dit huwelijk:

      - Zie onder 1.

      4 Liekele Jacobs Kuipers, geboren in het jaar 1799 te Surhuisterveen, wonende te Lemmer, overleden voor 1878.
      Liekele is eerder getrouwd op 10 mei 1829 te Lemsterland met Femmigje Jacobs van der Meer. Liekele is eerder getrouwd op 11 juni 1830 te Lemsterland met Femmigje Coenderts Dijkstra.
      Liekele is getrouwd op 30 augustus 1835 te Sloten (3) met
      5 Poptje Minnes van Helder, dienstmeid, geboren in het jaar 1809 te Sloten, overleden voor 1878.
      Uit dit huwelijk:

      - Harmen Kuipers, geboren in het jaar 1851 te Surhuisterveen, zie 2.

      6 Egbert Eelkes Spaak, arbeider en schipper, geboren in het jaar 1805 te Burum, wonende aldaar.
      Egbert is getrouwd op 1 juni 1850 te Kollummerland met
      7 Jeltje Mients Pel, geboren in het jaar 1828 te Gerkesklooster, wonende aldaar.
      Uit dit huwelijk:

      - Grietje Spaak, geboren in het jaar 1859 te Burum, zie 3.

      8 Jacob Harmens Kuipers, geboren op 27 februari 1763 te Surhuisterveen, overleden voor 1835.
      Jacob is getrouwd op 26 april 1789 te Surhuisterveen met
      9 Hinke Lijkels de Haan, overleden voor 1835.
      Uit dit huwelijk:

      - Liekele Jacobs Kuipers, geboren in het jaar 1799 te Surhuisterveen, zie 4.

      10 Minne Klaas van Helder, overleden voor 1835.
      Minne was gehuwd met
      11 Lelkje(?) Poppes van der Graaf, overleden voor 1835.
      Uit dit huwelijk:

      - Poptje Minnes van Helder, geboren in het jaar 1809 te Sloten, zie 5.

      12 Eelke Jans Spaak, schipper, overleden na 1850.
      Eelke was gehuwd met
      13 Trijntje Rinzes Hoekstra, overleden na 1850.
      Uit dit huwelijk:

      - Egbert Eelkes Spaak, geboren in het jaar 1805 te Burum, zie 6.

      14 Miente Eites Pel, koopman, geboren in het jaar 1798 te Gerkesklooster, wonende aldaar.
      Miente is getrouwd op 18 december 1819 te Achtkarspelen met
      15 Grietje Alberts van der Weg, geboren in het jaar 1798 te Gerkesklooster, wonende aldaar.
      Uit dit huwelijk:

      - Jeltje Mients Pel, geboren in het jaar 1828 te Gerkesklooster, zie 7.

      16 Harmen Jans Kuipers.
      Harmen was gehuwd met
      17 Geertje Jacobs.
      Uit dit huwelijk:

      - Jacob Harmens Kuipers, geboren op 27 februari 1763 te Surhuisterveen, zie 8.

      - Rinze Harmens, geboren op 10 november 1771 te Surhuisterveen.

      18 Liekle Egberts de Haan.
      Liekle was gehuwd met
      19 Dieuwke Jurjens(?).
      Uit dit huwelijk:

      - Hinke Lijkels de Haan, zie 9.

      20 Klaas Minnes.
      Klaas was gehuwd met
      21 Trijntje Arjans.
      Uit dit huwelijk:

      - Minne Klaas van Helder, zie 10.

      22 Popke Popkes.
      Popke was gehuwd met
      23 Aaltje Tjallings(?).
      Uit dit huwelijk:

      - Lelkje(?) Poppes van der Graaf, zie 11.

      28 Eite Mientes Pel, koopman, geboren op 15 november 1763 te Gerkesklooster, gedoopt op 4 december 1763 aldaar, overleden op 23 augustus 1828 aldaar.

      Ouders uit: 'Kwartierstaat Haijema'.(BBS-NGV)

      Eite is later in ondertrouw gegaan in april 1824 te Buitenpost en getrouwd op 8 mei 1824 aldaar met Trijntje Heedses Haag, geboren te Buitenpost, gedoopt op 9 oktober 1785 aldaar, overleden op 1 maart 1865 te Gerkesklooster.
      Eite was gehuwd (1) met
      29 Nieske Hendriks, overleden op 31 december 1819 te Gerkesklooster.
      Uit dit huwelijk:

      - Miente Eites Pel, geboren in het jaar 1798 te Gerkesklooster, zie 14.

      30 Albert Hessels(?) van der Weg.
      Albert was gehuwd met
      31 Jeltje Meinders van der Veen.
      Uit dit huwelijk:

      - Grietje Alberts van der Weg, geboren in het jaar 1798 te Gerkesklooster, zie 15.

      56 Mient Jans Pel.
      Mient was gehuwd met
      57 Hijlkje Eits.
      Uit dit huwelijk:

      - Eite Mientes Pel, geboren op 15 november 1763 te Gerkesklooster, gedoopt op 4 december 1763 aldaar, zie 28.