Grutte Pier

  • r_varkevisser
    Message 1 of 48 , Feb 1, 2002
      Heer Walsweer,

      Gisteravaond laat werd ik erop gewezen dat u ook bij de prof's hoort.
      Wat zou het aardig zijn als u uw visie eens gaf over hoe het dan wel
      in elkaar zit met Grutte Pier en zijn broers zussen en kinderen.
      U bent tenslotte als Friese prof nauw betrokken bij zowel het Fries
      archief als bij de uitgaven van de welbekende Jaarboekjes, en hebt
      waarschijnlijk simpel toegang tot zowel de primaire bronnen als de
      heer Nieuwland

      Roelof
    • maggie olthof
      Message 48 of 48 , Feb 1, 2002
        Hallo Roelof

        Dat klopt, GEN 373 is bij deze verzameling op het RAF te vinden, ik heb dit
        deel persoonlijk ingezien. Men mag aannemen dat Winsemius en Douwama hun
        resultaten hebben gebaseerd op primaire bronnen en dat zij derhalve redelijk
        betrouwbaar zijn; overigens is per definitie elke auteur van een
        wetenschappelijke publicatie een secundaire bron, dus ook de door de heer
        Walsweer genoemde auteur, die daarmee als bron net zo betrouwbaar of
        onbetrouwbaar is als de door mij genoemde.

        Groet

        Machteld

        Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com