ik krijg mijn post aan Onelist terug...

  • Andrys Stienstra
    Message 1 of 1 , Feb 29, 2000
      De laatste tijd krijg ik vaak vragen van abonnee's op de Onelist-lijsten, waarom ze geen berichten naar de lijst kunnen sturen. Over het algemeen heeft dat steeds dezelfde oorzaak: men stuurt een bericht via een ander email-adres dan het adres waarmee men bij Onelist staat ingeschreven.
      Dat kan gebeuren nadat de provider een andere naam heeft gekregen. Berucht in dit geval is bij mij het oude Gironet, nu Freeler. Iemand die destijds een naam@... -adres had, krijgt nu zijn post nog steeds wel op zijn oude adres binnen. Ook de berichten van Onelist worden dus wel doorgestuurd. Maar op het moment dat men zelf een bijdrage wil plaatsen in de lijst, herkent Onelist het nieuwe naam@... -adres niet en weigert dus de bijdrage. Alleen berichten van email-adressen die bij Onelist staan ingeschreven worden op de lijst toegelaten. Ook als u twee of meer adressen gebruikt is het dus zaak om het juiste adres te gebruiken voor de Onelist-bijdragen.
      Hoe kunt u uw oude adres veranderen in het nieuwe?
      1. Ga naar het internetadres http://www.onelist.com
      1a. Als Onelist u niet automatisch herkent, zult u eerst moeten inloggen. Hiervoor heeft u uw wachtwoord nodig, wat u destijds bij de eerste aanmelding heeft ontvangen. Als u zich dat niet meer kunt herinneren, helpt Onelist u daar wel mee (Hoe dat precies gaat, weet ik op het moment niet meer: ik wordt wel herkend...)
      2. Kies voor "My profile"
      3. Kies voor "Change Email Adress"
      Overigens is ook Onelist kortgeleden gefuseerd met E-groups. Ik hoop dat dat niet tot een verandering in de werkwijze gaat leiden!

      Mei freonlike groetnis / Met vriendelijke groeten / With kindest regards,

      @ndrys Stienstra, Burgum (Frl)

      eamelje: andrys@... (privee), hazagebruikers@... (HazaData)
      thússide: http://www.stienstra.net
      HazaData: http://surf.to/hazagebruikers
      Genealogy yn Fryslân: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen
      Frysk Letterkundich Museum (wurk): http://www.flmd.nl , email: stienstra@...

      Beheerder van de Hazagebruikers-emaillijst en van de Friesland-genealogy-emaillijst.
      Meld u aan door een (leeg) emailbericht te sturen naar
      hazagebruikers-subscribe@onelist.com of naar
      friesland-genealogy-subscribe@onelist.com .