Re: [Friesland-genealogy] Groningen + van der meulen

  • jan van der Meulen
    Message 1 of 3 , Feb 29, 2000
      Dag Bernarda,
      Morgen (woensdag) ben ik in het Groninger Archief en ga voor je op zoek naar de Rouaans. Nu de van der Meulens, wat heb jij daar mee? Ik stam af van hetgeen ik in de bijlage aan je laat zien. Ik denk dat ik de familie volledig heb, op één na: Andries Gaukes van der Meulen, * Garijp (TIE) 14-03-1820. Ik kan hem noch gehuwd noch overleden vinden. Dus probeer ik het met omtrekkende bewegingen. Benieuwd of je wat aan mijn bijlage hebt.
      Message 2 of 3 , Feb 29, 2000
        Dag Jan,

        Even een korte reactie op je mail van vanmiddag. Ik moet al die Van
        der Meulens van jou eerst eens op m'n gemak doorkijken en vergelijken,
        ik zag trouwens ook nog een De Vries en Dantumadeel en daar heb ik ook
        nog wat van. Dus dat zoek ik eerst nog even uit en dan laat ik het je
        weten.

        Ik heb wel alvast 1 antwoord(je) voor je.

        Je schreef:
        "Hij heeft gewoond op de volgende adressen in
> [...]

        Met PB 019567 wordt het persoonsbewijs bedoeld dat mensen in de
        tweede wereldoorlog kregen en bij zich moesten dragen en zo nodig
        laten zien ("Ausweiss"). Let maar eens op het jaartal!. PB is de
        afkorting voor "persoonsbewijs". Het staat vaak vermeld op de
        persoonskaarten, waarvan het CBG de kopieën verstrekt. Toe ik pas met
        genealogie begon, dacht ik dat het "postbus" betekende, totdat ik mij
        begon af te vragen waarom iedereen in het begin van de veertiger jaren
        een postbusnummer had gehad.

        Als je morgen naar Groningen gaat, let dan s.v.p. op Roumans. Je
        schreef Rouaans, maar dat zal wel een verschrijving zijn, denk ik.

        Je hoort nog van mij over die Van der Meulens, ik mail je dan wel
        rechtstreeks via je e-mail adres bij World On Line, anders wordt dit
        bericht steeds langer en langer.

        Groetjes,
        Bernarda.
        bkr@...

        >Morgen (woensdag) ben ik in het Groninger Archief en ga voor je op
        zoek naar de Rouaans. Nu de van der Meulens, wat heb jij daar mee? Ik
        stam af van hetgeen ik in de bijlage aan je laat zien. Ik denk dat ik
        de familie volledig heb, op n na: Andries Gaukes van der Meulen, *

      • Bernarda Kragten
        Message 3 of 3 , Feb 29, 2000
          Dag Jan,

          Jeltje Augustinus, de moeder van jouw Sikke Sjoerds de Roos, geboren
          te Noorderdrachten op 14 augustus 1803 (genoemd onder nr. 3) heet
          waarschijnlijk Jeltje Welderman, dochter Augustus Jurjen Frederik
          Welderman die op 19 februari 1755 in Drachten trouwde met Dettje
          Sikkes.

          Zie ook het bericht van Arlene de Boer (USA) van vandaag (19:37), die
          een afstammeling is van deze Jeltje.

          Hi Arlene,
          I hope you understand some dutch. I think there is a connection
          between your Jeltje and some relatives of Jan van der Meulen. See nr.
          3 in his message of 29-02-2000 15:24.

          Good luck!
          Bernarda.
          bkr@...