Re: grote letter? liever NIET

  • Lex Bennink
    Message 1 of 3 , Jul 17, 1999
      Ik begrijp dat sommigen last hebben met een kleine letter, waarom we nu echter in afwijkende letters moeten gaan posten is me een raadsel. Ik neem aan dat een ieder op zijn PC de weer te geven lettergrootte kan bepalen.

      Ik werk zelf met Outlook Express. Via het knopje "Beeld" in de menubalk valt een menuutje naar beneden, je gaat met de muis naar lettertypen, vervolgens een menuutje naar rechts en daar staan vijf verschillende lettergroottes. Ik denk dat dit voor de meesten een ruim voldoende oplossing biedt voor een leesprobleem.

      Voor de algemene leesbaarheid van de berichten lijkt het verstandig een uniforme "normale" standaard-opmaak te verzenden. De lezer zou dan zelf zijn of haar voorkeuren moeten instellen. Steeds verschillende berichten qua lettertype is erg storend.

      Mij lijkt het geen unicum dat in Outlook Express deze mogelijkheid bestaat. Ongetwijfeld kennen andere email-programma's deze mogelijkheid ook. Ik heb zelf een zo klein mogelijke letter ingesteld opdat er zo veel mogelijk in een oogopslag is te lezen, dit versnelt het lezen van grote hoeveelheden berichten aanzienlijk en je hoeft dan niet zo veel te "scrollen".

      Ciao en groet, Lex Bennink
      Message 2 of 3 , Jul 18, 1999
        Er zijn Senioren, die er geen iedee van hebben hoe ze het moeten doen en ik, als 72-jarige heb daar alle begrip voor en pas het dan wel voor de ontvanger aan.

        Groetjes,

        Jan Rienstra
        j.rienstra@...

        Op verzoek dit keer de vraag met groter lettertype.
        Wie weet iets over Sytse, Nijenke, Albert en Wimke?

        >< KNIP ><
      • Sietske Hoogerhuis
        Message 3 of 3 , Jul 18, 1999
          Ja, daar kan ik inkomen. Maar het bericht van Lex Bennink spreekt me ook aan, want zo'n groot, vet lettertype leest niet prettig voor iemand die het niet nodig heeft. Misschien is het handig dat iemand die graag een antwoord in een ander lettertype wil dit aangeeft? Ik wil me daar graag aan aanpassen.

          Met vriendelijke groet,

          Sietske Hoogerhuis <sietske.hoogerhuis@...>