Re: [Friesland-genealogy] Familie Kuipers

  • ken.veldhuis@lrcc.on.ca
    Message 1 of 7 , Jan 4, 2002
      Beste Harry,

      My grandfather, Keimpe (Beens) Kuipers was 'smid' in Garijp, and his younger
      brother, Hendrik, who lived next door was a 'weinmakker'. They also made
      thousands of skates together, of which examples in the Scheepsvaartmuseum in
      Sneek/Snits.

      Their father Been Keimpes (b Scharnegoutum, 29 nov 1830) and grandfather Keimpe
      Pieters (b Poppingawier 19 jul 1797) were both coopers ( vandaar vanzelfsprekend
      de naam) in Scharnegoutum. They lived on the Terp and the 'Kuiperij' was behind
      the house, facing on the Alddyk. Keimpe Pieters father, Pieter Keimpes came to
      Poppingawier as a Master Cooper (Mr Cuiper) in 1790.

      My grandfather had a first cousin "greate Been", also a cooper, in Wommels, who
      coincidently worked for the same Dairy as my paternal grandfather (butermakker).
      At least one of his daughters, emigrated to Canada. I have checked with my
      mother, but she knows of no Kuipers relatives who were skiplju/seafarers, but
      that does not preclude an earlier connection. Another interesting detail: My
      grandfather's mother was Antje Herkes CUPERUS, before 1811 Coeperyus, but her
      people were labourers (arbeiders).

      Sorry for the somewhat "langdraderige" reply. I tend to get carried away on my
      favourite subject.

      Best regards, Keimpe
    • ken.veldhuis@lrcc.on.ca
      Message 2 of 7 , Jan 4, 2002
        Beste J.

        Inderdaad ben ik intereseerd. Ik hou mij aanbevolen voor verdere informatie. De
        dochter die naar Canada kwam heete Saakje. Zij woonden in de buurt van Brampton
        of Barrie, Ontario geloof ik.

        Keimpe
      • J. Wagenaar
        Message 3 of 7 , Jan 4, 2002
          Beste Keimpe,

          De familie Been Kuipers uit Wommels komt mij zeer bekend voor. Zij waren in
          Wommels de buren van mijn grootouders. Het gezin van Been en Sietske Kuipers
          emigreerde in ongeveer 1949 naar de V.S. Zij kregen enkele zonen en een
          dochter. In Simmer 2000 is een zoon van hen nog over geweest in Friesland.
          Ik heb enkele emailadressen van hun kinderen. Mail mij als je er interesse
          in hebt.

          Vriendelijke groeten,

          J. Wagenaar.
        • a.a. van deelen
          Message 4 of 7 , Jan 4, 2002
            Hi Ken,
            Thank you for your explication I wish you the best and a happy new year for you and your family.
            With regards
            Harry van Deelen
[...]

            Yahoo! Groups Sponsor

            of: http://go.to/frgen .

          • J. Wagenaar
            Message 5 of 7 , Jan 4, 2002
              Beste keimpe,

              De dochter ging samen met het gehele gezin van haar ouders naar de V.S. De
              dochter heette Gloria (Gaitske), de zonen waren Keimpe, Tjalling, Oege,
              Pieter en Gerben.
              ik wil de emailadressen wel via je prive-email doorgeven.

              Vriendelijke groeten,

              J. Wagenaar.
            • campegius
              Message 6 of 7 , Jul 20 9:15 AM
                Hallo,

                Ik ben weer bezig met de Kuipers familie, en kwam je email -
                inmiddels vergeten - tegen via google.
                Ik heb geloof ik destijds het adres van Oege van jou gekregen en heb
                een paar keer met hem gemaild. Hij zou mijn vraag(en) aan broer
                Keimpe doogeven maar daar is niets verder van gekomen. Heb jij
                mogelijk die Keimpe z'n email adres?

                met vriendelijke groet,

                Keimpe Veldhuis

                --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "J. Wagenaar"
                <jwag27@...> wrote:

> [...]
                Oege,
                > Pieter en Gerben.
                > ik wil de emailadressen wel via je prive-email doorgeven.

              • J.Wagenaar
                Message 7 of 7 , Jul 20 1:21 PM
                  Hallo Keimpe,

                  Helaas kan ik je niet aan het emailadres helpen, want dat heb ik ook niet. Misschien via Oege?

                  Groeten,

                  J. Wagenaar.