Raadsel rond verdwenen persoon

  • Dolf en Els Dijkink
    Message 1 of 1 , Jan 4, 2002
      Hallo allemaal,

      Ik stuit op een verdwenen man/vader in mijn genealogie:
      Doudtje Baukes Kromhout van der Meer is te Lemmer gehuwd met Pieter
      Pieterz. 1798.
      Bij het huwelijk van twee van hun kinderen (Trijntje Pieters de Bot en
      Pieter Pieters de Bot) in 1828 en 1834 staat vermeld dat de vader Pieter
      Pietrs de Bot al 20 resp. 26 jaar afwezig is, verblijfplaats onbekend.
      Bij het overlijden van Doedtje Baukes 19 nov 1846 te Schoterland staat dat
      zij weduwe is van Pieter Bot, maar tot nu toe heb ik nergens het overlijden
      van Pieter Bot kunnen vinden. Trouwens ook niet het aannemen van de naam
      Bot.
      Wel heb ik onder Leeuwarden schippersgilde het volgende gevonden:
      Pyter Pyters record 30 Lid sinds 1809 Bron GI-43 Pag, 185

      Wie kan mij hier verder meehelpen?
      Groetjes Els