van der meulen

  • jan van der Meulen
    Message 1 of 12 , Feb 22, 2000
      Graag zou ik willen weten of iemand bekend is met de onderstaande van der Meulens. Het betreft mogelijkerwijze twee broers en een zuster (kinderen van Hendrik), alle drie in Tietjerksteradeel gehuwd:
      Klaas Hendriks x Antje Klazes Wiersma op 24-05-1888; Jan Hendriks x Joukje Fokkes Spoor dd 19-05-1900 en de derde:
      Antje Hendriks x Johannes Sikkes Mellema. Ik wil dus graag weten wie de ouders zijn van de drie van der Meulens.
      Dat geldt ook de ouders van Trijntje Andries van der Meulen; zij huwt in TIE op 04-05-1865 met Jan Posthumus.
      Alvast dank, Jan van der Meulen

    • Bernarda Kragten
      Message 2 of 12 , Feb 22, 2000
        Hallo Jan,
        Ik heb in mijn genealogie een Egbert van der Meulen, geboren rond 1770
        of eerder. Hij woonde in Boornbergum, wat naar ik meen onder
        Tietjerksteradeel valt. Mij zijn vier kinderen bekend.
        1. Hendrik, geb. in 1793, overleden 17-11-1858.
        2. Sytske, geb. ca. 1796
        3. Bonne, geb. ca. 1803, trouwt op 23-10-1830 met Engeltje Ates
        Noorman.
        4. Janke, geb. 13-09-1805, overleden 30-01-1894, trouwt op 7 juni 1823
        met Siebe Tjidsgers Meetsma.

        Misschien dat je hier een aanknopingspunt kunt vinden?
        Met vriendelijke groet,
        Bernarda Kragten.

> [...]
        you
        >see, consolidate, and manage all of your finances all in one place.

      • jan van der Meulen
        Message 3 of 12 , Feb 24, 2000
          Hallo Bernarda, dank voor je reactie; het lijkt nog niet op wat ik hoopte te zien, maar ik duik er verder in. Wie weet kom ik nog een keer bij je terug. Groet,

        • Varkevisser, Roelof
          Message 4 of 12 , Feb 25, 2000
            Bernarda,

            De door jou genoemde Egbert van der Meulen, komt in DTB 620 (klapper 633C)
            voor als Egbert Egberts samen met Ienske Bonnes.
            de daar vermelde kinderen zijn:
            Sytske * 31-3-1796 ~ 8-5-1796
            Bonne * 23-4-1803 ~ 29-5-1803
            Janke * 13-9-1805 ~ 20-10-1805
            Alledrie onder Boornbergum
            Er is staat geen Hendrik vermeld.

            Er is 1 mogelijke ouder-kandidaat in DTB 620
            nml
            Egbert ~ 23-8-1761,
            zoon van Egbert Arjens (moeder is doophouder maar wordt niet met name
            genoemd).

            Message 5 of 12 , Feb 26, 2000
              Dag Roelof,

              Mijn hartelijke dank voor de aanvullingen die je me hebt gegeven, zo
              wordt m'n genealogie steeds een stukje completer. Ik had me helaas
              vergist met Tietjerksteradeel, want Boornbergum valt onder
              Smallingerland, ik was in de war met Bergum waar weer een andere tak
              vandaan kwam. Ik Heb nog eens in mijn aantekeningen gekeken en ik heb
              daar een Hendrik Engbers van de Meulen, die op 5 november 1825 trouwt
              met Tyttje Johannes, maar ik heb vergeten de plaats erbij op te
              schrijven en ook waar ik dat gegeven had gevonden. Niet erg handig,
              vrees ik. Ik heb ook nog eens op internet bij Friese Familienamen
              gekeken, maar daar stonden dezelfde drie kinderen die jij noemt, n.l.
              Sytske, Bonne en Janke. Dus ik vermoed dat ik een paar namen door
              elkaar heb gehaald.

              Janke Egberts van der Meulen is in elk geval wel juist en zij trouwt
              op 7 juni 1823 met Siebe Tjidsgers Meetsma, geboren 9 oktober 1802 te
              Beets (?), gemeente Smallingerland,hun dochter Aaltje Siebes Meetsma
              werd op 5 december 1825 geboren in Boornbergum, gemeente
              Smallingerland.

              Met vriendelijke groet,
              Bernarda Kragten.

> [...]
              >nml
              >Egbert ~ 23-8-1761,
              >zoon van Egbert Arjens (moeder is doophouder maar wordt niet met name

            • Harold Atsma
              Message 6 of 12 , Mar 30, 2002
                Hello everyone,

                I am looking for information on joukje van der meulen (born 20 mar 1910 in
                broek onder akkerwoude, friesland, died 12 apr 1988 ontario, canada) she
                was married to pieter johannes van der schaaf (born 11 sept 1901,
                wouterswoude, friesland, died 1 sept 1971). I have information on her
                husbands ancesters, but i can't find any on hers. I have searched on
                www.ryksargyf.com, but can't seem to fin anythings. Any info would be
                appriciated, thanks.
                Message 7 of 12 , Apr 1, 2002
                  Dear Harold,

                  You will not find Joukjes birth on www.ryksargyf.org . Birthrecords after 1902 are not made public for privacy-reasons. On the Ryksargyf-site you will find deathregistrations up till 1942, marriageregistrations up till 1922. So if you're able to find out her fathers name, you would be able to search for her parents marriage. Frisian people had quite strict rules for naming children. Usually the name of the second son would be the name of the maternal grandfather.

                  Good luck on your search,
                  Nynke van den Hooven.

[...]

                  Yahoo! Groups Sponsor

                  of: http://go.to/frgen .

                • Olga
                  Message 8 of 12 , Aug 12, 2002
                    Goedemiddag allemaal

                    Wie weet of Egbert Egberts van der Meulen en Ynske Bonnes nog meer kinderen
                    hebben gehad behalve onderstaande?

                    janke Egberts van der Meulen, geboren op 13-09-1805 in Boornbergum en
                    overleden op 30-01-1894 in Achtkarspelen.

                    Groetjes Olga

                    http://knuistfamily.50megs.com
                    http://genealogyworld.50megs.com/
                    olga.kroeders@...

                    Op zoek naar Knuist,Ten Cate,Damstra ,Snijder,van Kempen, Daman,Kroeders,van
                    latum en Dagelet

                  • Anthony Hofstee
                    Message 9 of 12 , Aug 12, 2002
                      At least two others, Sytske born 31-3-1796 and Bonne born 23-4-1803. Tony

                      At 12:20 PM 12/08/2002 +0200, you wrote:
> [...]
                      >olga.kroeders@...
                      >
                      >Op zoek naar Knuist,Ten Cate,Damstra ,Snijder,van Kempen, Daman,Kroeders,van

                    • Olga

> [...]

                        >http://genealogyworld.50megs.com/
                        >olga.kroeders@...
                        >
                        >Op zoek naar Knuist,Ten Cate,Damstra ,Snijder,van Kempen,

                      • ken veldhuis
                        Message 11 of 12 , Mar 29, 2007
                          Hoi Maikel,

                          Misschien heb je hier ook iets aan :

                          Dit echtpaar van der Meulen zijn de grootouders van moeders kant van de familie Hendrik Kuipers en Martina van der Meulen. Hendrik was de jongste broer van mijn pake Keimpe Kuipers. Zij woonden en werkten naast elkaar aan de Greate Buorren te Garijp. Martina was dienstmeid bij de Gerifformeerde Dominee in Garijp en kwam zo haar man leren kennen. Haar vader Kerst kwam wel af en toe logeren, en als mijn moeders pake van moeders kant (Riemer Eijzinga van Oldeboorn) daar ook toevallig was, zaten de oude mannetjes op de bank in de tuin te redeneren. Zo is Kerst daar ook gestorven.

                          Er leven nog twee nichten van Mem, dochters van Hendrik en Martina, nl Tjitske van der Heide te Drachten, en Kris (Kerstina) Bijlsma in Ohio VS, waarmee wij nog steeds gregeld kontakt mee hebben.

                          Mijn Mem word in April 97jr. Haar kwartierstaat (dus ook gedeeltelijk van de Hendrik Kuipers fam) is te vinden in Friese Kwartierstaaten van de NGV Afd Friesland.

                          met vr groet,
                          Keimpe Veldhuis
                          campegius@...

                        • Maikel Galama
                          Message 12 of 12 , Mar 29, 2007
                            CITAAT:

                            Hoi Maikel,

                            Misschien heb je hier ook iets aan : etc. etc.

                            met vr groet,
                            Keimpe Veldhuis

                            EINDE CITAAT

                            Keimpe, ik denk dat je bericht voor Hans Wind bestemd was ?
                            Ik heb slechts een ''intermediair'' funktie vervuld.

                            Groetjes, Maikel.