Re: [Friesland-genealogy] Re: Syke Tjerks Boersma

  • M.Haijema
    Message 1 of 10 , Jan 5, 2000
      Hallo Sytske,
      Er zijn in mijn gegevens 2 personen met de naam Elze Siccama. De ene is een
      zoon van Pieter Temmes en Betske Johannes Siccama, gedoopt 25-9-1757 te
      Kollum en de andere geboren 4-9-1780 te Kollum is een zoon van Pieter
      Pieters Siccama en Grietje Ennes Wiersma. Daarom even het misverstand.
      Marten Haijema

      Message 2 of 10 , May 25, 2001
[...]

        of: http://go.to/frgen .

      • M.Haijema
        Message 3 of 10 , May 27, 2001
          Ik zal binnenkort eens kijken op het archief. Dan vind ik het wel, denk ik.
          Marten

          De Elze Pieters Siccama die ik heb is overleden op 27 juni 1855, oud 74
          jaar. Zie overlijdensakte Kollumerland. Waarschijnlijk zijn er meer Elze
          Pietersen geweest.

          Groet, Taeke v/d Ley

[...]

          Yahoo! Groups Sponsor

          of: http://go.to/frgen .

          Het archief van deze Hazagebruikers-lijst met daarin alle sinds 8 juli
          1999 geposte berichten staat op

          of: http://go.to/frgen .

        • Theo & Ineke

            Message 5 of 10 , Dec 18, 2001
[...]

            • Alexander de Grote
              Message 6 of 10 , Dec 21, 2001
                Beste Marten,
                Ik bedoel ook de Elze Pieter, die Taeke noemt. Maar als je in het archief
                gaat kijken, zou ik wel heel graag ook de uitslag horen.
                Met vriendelijke groet,
                Alexander

> [...]
                >Date: Sun, 27 May 2001 16:21:23 +0200
                >
                >Ik zal binnenkort eens kijken op het archief. Dan vind ik het wel, denk ik.

                Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com
              • Sytske Barkhuis

                  Message 8 of 10 , Dec 27, 2001
                    Hoi Sytske,

                    Leuk weer eens iets van jou te horen. Wist jij dat de vader van Syke Tjerks (Tjerk Geerts Boersma) een broer was van Ebbele Geerts (de man van Lutske Meinderts)?

                    Nu moeten we er nog achter zien te komen wie de ouders waren van Jitske Eelkes Boersma (geboren 1757 te Kollum, overleden 23-1-1825 te Kollum). Enig idee?

                    Groet,
                    Taeke

                      Message 10 of 10 , Dec 29, 2001
                        Hoi Taeke,
                        Ik begrijp het misverstand ook, aangezien de tweee Elzes wel heel veel op
                        elkaar lijken. Ik heb in het rijksarchief de overlijdensacte van Elze
                        Pieters Siccama opgezocht en daarin stond dat hij de zoon is van Pieter
                        Pieters Siccama en Grietje Ennes Wiersma. Echter ik kan op het internet
                        helemaal niks vinden van deze twee personen en ook ik vind dat vreemd.
                        Groet Alexander de Groot

                        Chat with friends online, try MSN Messenger: http://messenger.msn.com