Re: Halbesma/Halbertsma

  • Hessel de Vries
    Message 1 of 5 , Jul 15 12:30 PM
      Van: FLMD: Andrys Stienstra <stienstra@...>
      Aan: Friesland-genealogy@onelist.com <Friesland-genealogy@onelist.com>
      Datum: dinsdag 13 juli 1999 9:05
      Onderwerp: RE: [Friesland-genealogy] Halbesma/Halbertsma

> [...]
      >fermannichf�ldigjen en �t te jaan.
      >
      >Mei freonlike groetnis,
      >
      >Andrys Stienstra
      >
      >Frysk Letterkundich Museum en Dokumintaasjesintrum
      >Grutte Tsjerkestrjitte 212, 8911 EG Ljouwert/Leeuwarden
      >tel. +31 58 2120834, faks +31 58 2132672
      >email: post@... <mailto:post@...> , homepage http://www.flmd.nl
      ><http://www.flmd.nl>
      >

      >--------------------------- ONElist Sponsor ----------------------------
      >
      >Campaign 2000 is here!
      >http://www.onelist.com
      >Discuss your thoughts; get informed at ONElist. See our homepage.

      Hallo Andries,

      De familie Halbesma en Halbertsma zijn twee verschillende families die
      niet aan elkaar verwant zijn. De Halbesma's komen uit de Valom onder
      Dokkum en de anderen uit Grouw de bekende fabrieken van Halbertsma.
      Alleen in 1883 is Grietje Halbesma gehuwd met Pieter Goslik Halbertsma
      en verder komt deze naam niet meer voor in de Halbesma familie.

      Groeten Hessel de Vries
    • Hessel de Vries
      Message 2 of 5 , Jul 15 12:40 PM
        Van: Sietske Hoogerhuis <sietske.hoogerhuis@...>
        Aan: Friesland-genealogy@onelist.com <Friesland-genealogy@onelist.com>
        Datum: maandag 12 juli 1999 23:11

        >From: "Sietske Hoogerhuis" <sietske.hoogerhuis@...>
        >

        >Ik ontving dit berichtje natuurlijk ook. Zelf had ik een vraag in de lijst
        >gezet naar de Albertsma's uit Harlingen. Kan er een connectie zijn met
        >Halbertsma? En heeft u (H)Albertsma's uit Harlingen of omgeving in uw
        >kwartierstaat? Zo ja, dan ben ik erg geinteresseerd.
        >
        > Met vriendelijke groet,
        >
        >Sietske Hoogerhuis <sietske.hoogerhuis@...>

        Bedankt voor de tip en ik deze doorspitten want ik neem aan dat dit boek ook
        in Naarden in te zien is.

        Grieten Hessel