Re: Mobach, Grunstra, de Boer

  • jgeelof@chello.nl
    Message 1 of 2 , Dec 2, 2001
      Volgens mij is Ida de Boer op 23-1-1845 geboren in Wonseradeel. Haar
      vader was : Cornelis Dirks de Boer ; en haar moeder was : Jantje
      Siebes Riemersma. Deze Ida de Boer is overleden op 10-10-1919 in
      Wymbritseradeel. Zij was toen 74 jaar oud, en gehuwd op dat moment.

      Anna Mobach is geboren in Wponseradeel op 15-5-1868. Haar vader was :
      Jaan Fetzes Mobach ; haar moeder was : Lieuwkje Alles Schaafsma.

      Anna Mobach en Hendrik Grunstra kregen twee zonen :
      1. Harmen Grunstra , geboren 16-5-1892 te Bolsward.
      2. Jaan Grunstra , geboren 30-8-1895 te Bolsward.

      Anna Mobach is mogelijk overleden tussen 1895 en 1898.
      Dan trouwt er in Bolsward op 14-5-1898 weer een Hendrik Grunstra met
      Ytje Twijnstra. Dat zou een tweede huwelijk kunnen zijn. Hendrik
      overleed immers op 17-11-1931 te Wymbritseradeel en was toen getrouwd.
      Zijn leeftijd bij overlijden was 59 jaar.

      Dat zou iemand, die in de buurt van het Ryksargyf woont, even moeten
      nakijken in de huwelijks-bijlagen.