Antje Zijlstra

  • Netty
    Message 1 of 1 , Dec 2, 2001
      Ik heb vrijdag in het rijksarchief de moeder van mijn
      betovergrootvader gevonden, maar er ontbreken nog een paar gegevens.
      Ik hoop dat hier iemand is die de informatie kan aanvullen:

      Antje Zijlstra, * Dantumawoude 27/28 oktober 1833 (27 volgens
      http://www.ryksargyf.org en 28 volgens boeken met adressen Historisch
      Centrum Leeuwarden - heb dit nog niet kunnen checken op de officiële
      geboorteakte). Na de geboorte van haar zoon Gerard Zijlstra te
      Leeuwarden op 1 juni 1858 heeft ze nog een jaar in Leeuwarden
      gewoond, maar is op 31 maart 1859 naar Zutphen vertrokken (met
      Gerard?). Ze is in ieder geval voor 1882 overleden. Verdere gegevens
      ontbreken. Gerard is verder opgegroeid in Akkerswoude bij
      familie/pleegouders. Ik heb één naam van degenen die hem zouden
      hebben opgevoed: Johanna Talsma.

      Antje was de dochter van: Dirk (Durk) Jans Zijlstra en Jitske
      Eilderts Klaver.

      Huwelijksakte Dokkum, 1819
      Man: Dirk Jans Zijlstra
      Vrouw: Jetske Eilderts Klaver
      Datum: 10 januari 1819 Akte nr. 1

      Overlijdensakte Dokkum, 1860
      Aangiftedatum 15 mei 1860, blad nr. 20
      Jetske Eilderts Klaver, overleden 15 mei 1860, oud 59 jaar, gehuwd
      (in geboorteakten van andere kinderen ook wel Jietske en Jitske
      genoemd)

      De overlijdensakte van Antje's vader heb ik niet gevonden. Mogelijk
      is het deze (ryksargyf website)? Wat leeftijd betreft zou dat wel
      kunnen.
      Overlijdensakte Oostdongeradeel, 1866
      Aangiftedatum 16 augustus 1866, blad nr. 27
      Jan Durks Zijlstra, overleden 16 augustus 1866, oud 68 jaar, weduwnaar

      Verdere gegevens zijn van harte welkom.