Re: quotisatie

  • h.woudt@hccnet.nl
    Message 1 of 20 , Nov 30, 2001
      --- In Friesland-genealogy@y..., "R. Varkevisser"
      <r.varkevisser@f...> wrote:
      > Hinke,
      >
      > Volgens mij staat achterin, maar het kan ook voorin zijn, hoeveel
      iedereen
      > per volwassene (=ouder 12 jaar) voor gemaal moest betalen ongeacht
      je bezit.
      > Je had dus volgens mij al standaard een belasting van zo'n 4 gulden
      > (uiteraard een beetje afhankelijk van de gezinssamenstelling).
      Daaroverheen
      > kwam dan de uiteindelijke belasting op vermogen.
      > Vooral de berekeningen lijken me interessant, omdat je vandaar uit
      (min of
      > meer) iemands vermogen kan herleiden.
      > Deze gegevens staan niet op de rijksarchief-site. Ik heb ze
      tenminste niet
      > kunnen vinden.
      >

      > Roelof

      Roelof,

      Er staat inderdaad een tabel voor gemaal en zout achterin, plus dan
      de tabellen voor het berekenen van het vermogen. Heb dit ooit wel
      eens gedaan, erg leuk. De tabel voor gemaal en zout zou ik nog over
      kunnen typen maar die ander tabel beslaat twee pagina's en is
      moeilijk om goed te krijgen denk ik. Kan wel vragen of mijn man ze
      even wil scannen en dan aan een mail naar je toe sturen. Dit kan niet
      via deze lijst denk ik??
      Laat maar even weten of je er nog belangstelling voor hebt, dan
      probeer ik dat morgen even te regelen. Aanbod geldt natuurlijk ook
      voor de overige leden.

      Mt.vr.gr.

      Hinke Woudt-Westra