Re:

  • Yntze van der Honing
    Message 1 of 1 , Feb 16, 2000
      Geachte heer Bylsma,

      Mogelijk was uw voorouder Berend Harmens BERGER een zoon van Harmen Jacobs
      BERGER, geb. Giethoorn 1760, overl. voor 1808 (circa 47 jaar oud), zoon van
      Jacob Berends BERGER en Harmpje Mensen. Jacob Berends BERGER was geb.
      Giethoorn 1733 als zoon van Berend Jacobs BERGER en Margje Harmens GEERLOF
      die ook nog een zoon Harmen Berends PLATTE alias BERGER (geb. Giethoorn
      1737, overl. voor 1788, huwt Steenwijk 1769 met Klaasje Harmens ZWIER) hadden.

      Harmen Jacobs BERGER huwde 1e St. Johannesga 1788 met Jentje Jacobs; 2e St.
      Johannesga 1799 met Janke Hendriks, die in 1808 hertrouwt met Jacob
      Hilberts TEN HOEVE.

      De naam Gerrit ben ik bij bovenstaande families niet tegengekomen.

      (Bron: Kroes, dr. Jochem. "De Gietersen in Friesland". Fryske Akademy,
      Ljouwert /Leeuwarden 1996. ISBN 90-6171-825-2)

      Verder valt nog te vermelden dat de doop- en trouwboeken van Giethoorn
      on-line te raadplegen zijn of waren. De eventuele URL heb ik niet bij de hand.

      Met vr. gr.

      Yntze van der Honing