Molenaar

  • Elly Tendam
    Message 1 of 5 , Nov 29, 2001
      Gevonden in het geboorte register van het "Ryksargyf"

      Geboorte akte Workum
      Dieuwke Molenaar
      aangifte datum 24 juni 1902 Workum

      Heeft iemand enig idee wie de ouders zijn van deze vrouw?

      Met vr.gr. Elly Tendam-Koomen
    • Anja van Steel
      Message 2 of 5 , Nov 30, 2001
        Elly,

        Not sure if this is any help to you but I have the following Molenaar in
        my mothers tree
        Don't know the relationship between the families separated by the line -
        yet.

        1-Cornelis Jans MOLENAAR-[1405] b: Abt 1826, Ameland, Friesland,
        Netherlands,
        d: 06 Jun 1878, Indian Ocean
        +Grietje Pieters BOELENS-[1397] b: 26 Nov. 1832, Ameland, Friesland,
        Netherlands, d: 25 Nov. 1910, Ameland, Friesland, Netherlands, m: 29
        Nov. 1857,
        Ameland, Friesland, Netherlands, par: Pieter Tieman (BOELHUIS)
        BOELENS-[1382]
        and Trijntje Jacobs KOOIJ-[1383]
        2-Jan MOLENAAR-[1425] b: 25 Nov. 1858, Ameland, Friesland,
        Netherlands, d:
        Bef. 25 Nov. 1862, Ameland, Friesland, Netherlands
        2-Joanna MOLENAAR-[1426] b: 01 Nov. 1860, Ameland, Friesland,
        Netherlands, d:
        20 Dec 1880, Ameland, Friesland, Netherlands
        2-Jan MOLENAAR-[1427] b: 25 Nov. 1862, Ameland, Friesland,
        Netherlands, d: 01
        Nov. 1943, Ameland, Friesland, Netherlands
        +Trijntje J. KOOIKER-[1688] b: 14 Mar 1865, Ameland, Friesland,
        Netherlands,
        d: 02 Sep. 1910, Ameland, Friesland, Netherlands, m: 25 Apr 1892,
        Ameland,
        Friesland, Netherlands
        2-Petrus Pieter MOLENAAR-[1428] b: 03 Aug. 1870, Ameland, Friesland,
        Netherlands, d: 15 Dec 1918
        1-Jacob MOLENAAR-[1835]
        +Catharine JACQUOT-[1836]
        2-Willem MOLENAAR-[1834] b: 07 Dec 1914, Buren, Ameland, Friesland,
        Netherlands
        +Anna (2) OUD-[1816] b: 30 Oct. 1927, Buren, Ameland, Friesland,
        Netherlands,
        m: 17 May 1951, Ameland, Friesland, Netherlands, par: Jan T.
        OUD-[1465]
        and Jacoba (2) BOELENS-[1457]
        1-Johanna MOLENAAR-[1755] b: 28 Nov. 1906, d: 11 Mar 1993
        +Cyprianus, de JONG-[1481] b: 06 Feb. 1903, d: 07 Mar 1999, m: 10 Jun
        1930, par:
        Gerben, de JONG-[1379] and Catharina BOELENS-[1375]
        1-Rinske Jacobs MOLENAAR-[1844] b: ?abt 1870
        +Jan OUD-[1843] b: ?abt 1870
        2-Willem OUD-[1807] b: 19 Dec 1894, Buren, Ameland, Friesland,
        Netherlands,
        d: 27 Sep. 1974, Buren, Ameland, Friesland, Netherlands
        +Catharina BOELENS-[1806] b: 29 May 1897, Buren, Ameland, Friesland,
        Netherlands, d: 06 Jun 1964, Ameland, Friesland, Netherlands, m: 18
        May
        1934, Ameland, Friesland, Netherlands, par: Pieter Petrus
        BOELENS-[1450]
        and Johanna Maria Tj. METZ-[1459]
        1-Catharina MOLENAAR-[1447] b: ? abt 1890
        +Teunis KIEWIED-[1439] b: 28 Jan 1890, Ameland, Friesland, Netherlands,
        par:
        Sipke Tjeerds KIEWIED-[1407] and Maria Pieters BOELENS-[1401]

        Anna (Anja) van Steel
        Australia

        Elly Tendam wrote:

> [...]
        > Dieuwke Molenaar
        > aangifte datum 24 juni 1902 Workum
        >
        > Heeft iemand enig idee wie de ouders zijn van deze vrouw?

      • Anja van Steel
        Message 3 of 5 , Dec 1, 2001
          Beste Rudy,

          I received an email from you 40kb but it was empty - one program showed
          html coding and nothing else - the other nothing at all. When I replied
          to your address I got the below.

          The following addresses had permanent fatal errors -----
          <_rudys@...>
          (reason: 550 5.1.1 <_rudys@...>... User unknown)

          I maybe worth looking into.

          Anja (Anna) van Steel
          Australia
        • Hinke Woudt
          Message 4 of 5 , Dec 3, 2001
[...]

            Hallo Elly,

            Waarschijnlijk ga ik woensdagmorgen even naar het Ryksargyf. Ik wil de gegevens uit deze akte wel even voor je noteren. Mocht je dit ondertussen hebben wil je me dat dan voor woensdagmorgenvroeg nog even laten weten?

            Groet, Hinke Woudt-Westra

          • Douwe Stellinga
            Message 5 of 5 , Nov 11, 2015

              Dag allemaal,

              Eigenlijk is deze mail bedoeld als verzoek aan diegenen, die toegang hebben tot de records van Ellis Islands, maar wellicht zijn er meer belangstellenden of mogelijkheden. Mijn vraag heeft niet met Friesland te maken, behalve dat ik lid ben van deze genealogie-groep, maar toch heb ik de euvele moed om mijn vraag hier te posten.

              Voor een vriend zoek ik (als vriendendienst) naar zijn mogelijke opa. Het verhaal gaat in de familie, dat deze nadat hij de grootmoeder van mijn vriend begin 1923 zwanger had gemaakt, later naar de VS is vertrokken. Een mogelijke kandidaat zou kunnen zijn Jacobus Leendert Molenaar, geboren 9-11-1890 in Rotterdam… Deze is met vrouw en één kind op 14-9-1920 vertrokken met het ss Rotterdam naar New York (volgens bron Ellis Islands). Hij is heel veel keren terug geweest in NL, vermoedelijk ook kon dat, omdat hij bij de Holland-Amerika-Lijn werkte als kantoorbediende. (bron gezinskaart Rotterdam). Mijn vraag is beperkt tot het jaar 1923: Is Jacobus Leendert Molenaar of zijn broer Dirk Gerrit Cornelis Molenaar (die ook naar Amerika gaat) in de eerste maanden van 1923 in Nederland present, zodat hij de natuurlijke vader van de vader van mijn vriend kon worden. Ik schrijf met opzet “de vader kon worden” en niet “is”, omdat een eventuele aanwezigheid in NL geen bewijs is. Jacobus Leendert is een broer van de schoonzus van de grootmoeder van mijn vriend…

              Vanwege de bescherming van de privacy van mijn vriend en mogelijke anderen wil ik hier geen verdere namen noemen. Kan iemand mij helpen, mail dan even naar mijn mailadres douwe at stellinga.net. (Graag at vervangen door @)

              Bij voorbaat dank

              Douwe Stellinga

              _