STROOBACH - Joure

  • p.h. vd veen
    Message 1 of 1 , Nov 28, 2001
      Geachte lijstgenoten,
      Wie kan en wil voor mij iets opzoeken in het Bevolkingsregister van Haskerland in het Rijksarchief te Leeuwarden? Het gaat om het volgende vraagstuk:
      Op 7 maart 1869 wordt in een keet staande alhier [d.i. de gemeente Empel en Meerwijk in N.B.] bij den in aanbouw zijn Staatsspoorweg van Bommel - Boxtel [Bommel is het tegenwoordige Zaltbommel] geboren Hendrika Jacoba Stroobach. Haar ouders zijn Jacobus Stroobach *Uitgeest 23-05-1836 en Antje Bakker waarvan (nog) geen verdere gegevens bekend zijn. Hij is opzichter. Volgens de geboorteakte van Hendrika Jacoba zijn haar ouders woonachtig in Joure.
      Graag zou ik weten of in het B.R. van Haskerland c.q. Joure iets te vinden is van dit echtpaar Stroobach-Bakker. Via internet is er geen huwelijk in Joure gevonden. Dus misschien kan iemand eens uitzoeken, wat de geboorte-datum en -plaats is van Antje Bakker. Wanneer zij in Joure zijn komen wonen, waarvandaan en wanneer zij eventueel weer zijn vertrokken en waarheen. En misschien zijn er nog kinderen van dit echtpaar in Joure bekend. Bij voorbaat hartelijk dank voor de inspanning en graag tot wederdienst bereid in RANB in 's Hertogenbosch en/of Streekarchief Bommelerwaard in Zaltbommel. Indien mogelijk zou ik graag een fotokopie ontvangen van het blad of de bladen in het B.R. en/of andere gegevens. De gemaakte kosten worden natuurlijk graag vergoed.
      Met vriendelijke groet = Piet van der Veen+ p.h.vd.veen@...