Schoolland

  • judith.henstra
    Message 1 of 11 , Nov 20, 2001
      Wie heeft er de naam SCHOOLLAND (of SCHOOLAND) in zijn stamboom? Ik kom deze naam tegen bij een mogelijke nakomeling van een Henstra-stamboom (waarvan anderen zich VAN DER HEIDE hebben genoemd). De naam SCHOOLLAND komt voor in Drachten, Ureterp, Opsterland. Alleen onderstaande heeft zich als zodanig geregistreerd in 1811.

      Meer specifiek wil ik graag weten wie de ouders zijn van Jan Barelds SCHOOLLAND, overleden 25 april 1823 te Opsterland. Als ik dat weet, weet ik genoeg!

      Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen,

      Beste wensen,

      Judith Henstra uit Colchester, Engeland
      judith.henstra@...
      http://homepage.ntlworld.com/spinde10/geneal.html

    • judith.henstra
      Message 2 of 11 , Nov 22, 2001
[...]

        Meer specifiek wil ik heel graag weten wie de ouders zijn van Jan Barelds SCHOOLLAND, overleden 25 april 1823 te Opsterland. Als ik dat weet, weet ik genoeg!

        Met excuses als deze mail al eerder voorbijkwam!

      • Karel de Grote
        Message 3 of 11 , Nov 22, 2001
          Hallo Judith,
          Ouders van Jan Barelds Schoolland (bron fries kwartierstaten boek 1996)
          Bareld Jans * te Harkema ~ 21-4-1726 te Drogeham x 5-4-1761 te Drogeham met Janke Jans ~ te Groninger Opende 16-1-1729.
          Vr.gr. Bindert de Boer
          "judith.henstra" <judith.henstra@...> wrote: Wie heeft er de naam SCHOOLLAND (of SCHOOLAND) in zijn stamboom? Ik kom deze naam tegen bij een mogelijke nakomeling van een Henstra-stamboom (waarvan anderen zich VAN DER HEIDE hebben genoemd). De naam SCHOOLLAND komt voor in Drachten, Ureterp, Opsterland. Alleen onderstaande heeft zich als zodanig geregistreerd in 1811.

          Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT

          Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
          of: http://go.to/frgen .

        • judith.henstra

            Message 5 of 11 , Nov 22, 2001
              Sorry, vorige berichtje ging al voor ik wat geschreven had ...

              Beste Bindert,

              Dit zijn inderdaad de ouders waar ik op gehoopt had! Heel hartelijk bedankt
              voor de informatie. Ik zou daar zonder zelf naar het archief te gaan nooit
              achter zijn gekomen (en dat is wat ver vanuit Engeland).

              Nu ben ik wel benieuwd naar dit kwartierstatenboek! Wat staat daar zoal in?
              Ik weet dat de ouders van Bartel Jans (1726) Jan Jans (van der Heide) (1679)
              en Tetje (Fettje?) Hennes heetten maar gaat het nog verder terug in dat
              boek?

              Nogmaals bedankt (ook voor de snelle reactie)!

              Groeten van Judith Henstra uit Colchester, Engeland

              judith.henstra@...
              http://homepage.ntlworld.com/spindle10/geneal.html

              Message 6 of 11 , Nov 24, 2001
                --- In Friesland-genealogy@y..., "judith.henstra"
                <judith.henstra@n...> wrote:
> [...]
                >
                > Meer specifiek wil ik graag weten wie de ouders zijn van Jan
                Barelds SCHOOLLAND, overleden 25 april 1823 te Opsterland. Als ik dat

                Heb helemaal geen Schoolland in mijn bestand zitten maar wil wel even
                de overlijdensakte voor je noteren als ik weer op het archief kom.
                Denk alleen niet dat het de komende week lukt dus mocht je de
                gegevens van iemand binnen krijgen, laat het me dan even weten.

                Groetjes, Hinke Woudt-Westra.
              • Tjerk Tigchelaar
                Message 7 of 11 , Nov 24, 2001
                  Hallo Judith,

                  Komende donderdag ben ik toch in Leeuwarden in het archief. Ik kijk wel even
                  in de overlijdensakte, in de hoop dat de aangevers van het overlijden
                  wisten, wie de ouders waren.

                  Groeten,
                  Tjerk Tigchelaar

                • Dick Warrink
                  Message 8 of 11 , Nov 24, 2001
                    At 17:05 24-11-2001 +0100, you wrote:
> [...]
                    >in de overlijdensakte, in de hoop dat de aangevers van het overlijden

                    Ik vond de gegevens online
                    op: http://home.hetnet.nl/~famzijlstra/schoolnd.html
                  • judith.henstra
                    Message 9 of 11 , Nov 24, 2001
                      Beste Hinke,

                      Dat is heel erg aardig van je. Ondertussen heb ik via deze groep en ook prive verschillende berichtjes binnegekregen over de vader van 'mijn' Jan Barelds Schoolland, dus dat is nu opgelost. Iedereen hartelijk bedankt! Ik heb nu een heel flink stuk nieuwe genealogie erbij, met mogelijk nog veel veel meer. Ongelofelijk! En dat terwijl alleen deze Jan Barelds zich in 1811 Schoolland heeft genoemd - hij schijnt toch in verschillende stambomen terug te komen.

                      Ik durf het bijna niet te vraggen, maar in deze familie zit nog iemand anders waar ik niet zeker over ben, en dat is een Van der Heide (in mannelijke lijn dezelfde voorouders als de Schoollands). Een Harmen Jans van der Heide overlijd op 9 januari 1837 te Tietjerksteradeel. Is dit de zoon van Jan Jans en Ykje Binnes? En heette Jan Jans (de vader) ook van der Heide?

                      Als jij (Hinke) of iemand anders dat zou willen nakijken dan zou ik daar erg blij mee zijn. Op mijn oproepje over van der Heides vorige week was er niemand met informatie over deze familie.

                      Beste wensen en nogmaals bedankt!

                      Judith Henstra uit Colchester, UK

                      Message 10 of 11 , Nov 25, 2001
                        Hallo Judith