New poll for Friesland-genealogy

  • Friesland-genealogy@yahoogroups.com
    Message 1 of 8 , Nov 18, 2001
      Enter your vote today! A new poll has been created for the
      Friesland-genealogy group:

      Is deze site ideaal voor Friese
      Genealogen ??

      o Ja
      o Nee

      To vote, please visit the following web page:

      Note: Please do not reply to this message. Poll votes are
      not collected via email. To vote, you must go to the Yahoo! Groups
      web site listed above.

      Thanks!
    • Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Message 2 of 8 , Nov 23, 2001
        Enter your vote today! A new poll has been created for the
        Friesland-genealogy group:

        Wat vindt u van het gebruik van het
        Fries in deze lijst?

        o Ik heb er geen moeite mee, ik kan het wel lezen
        o Ik heb er zelf geen moeite mee, alleen lijkt het me verstandiger om het niet te gebruiken
        o Ik vind dat er beter alleen Nederlands gebruikt kan worden
        o Ik vind dat er beter alleen Nederlands en Engels gebruikt kan worden
        o I think we better just use English

      • Ineke
        Message 3 of 8 , Nov 23, 2001
          Ik heb een optie gemist bij de poll. namelijk de optie om het als
          iemand het in het fries zet ook het nederlands er bij te zetten, Ik
          vind het best leuk als het er ook in het fries staat, maar omdat ik er
          niet alles van begrijp is het wel zo prettig als het er voor ons
          hollanders ook in het ABN bij staat.
          met vriendelijke groet,
          Ineke Smit
        • Friesland-genealogy@yahoogroups.com
          Message 4 of 8 , Jan 1, 2003
            Enter your vote today! A new poll has been created for the
            Friesland-genealogy group:

            Bent u voor of tegen het posten in deze
            groep van familieberichten uit
            allerhande dag- en weekbladen van
            Friesland ?

            o voor
            o tegen

[...]

          • harry mulder
            Message 5 of 8 , Jan 1, 2003
              VOOR, AL WAS HET ALLEEN OMDAT IK GE OH VAN LIEKELE EN ROELOF MEER
              DAN ZAT BEN

              harry mulder

[...]

              o vow
              o teen

              To vote, please visit the following web page:

              7

              Note: Please do not reply to this message. Poll votes are
              not collected via email. To vote, you must go to the Yahoo! Groups
              web site listed above.

              Thanks!

              of: http://go.to/frgen .

              Het archief van deze lijst voor Friese genealogen met daarin alle
              sinds 8 juli 1999 geposte berichten staat op

              Om uw abonnement te beëindigen stuurt u een (leeg) email-bericht
              naar:

              Your use of Yahoo! Groups is subject to
              http://docs.yahoo.com/info/terms/
            • Andrys Stienstra
              Message 6 of 8 , Jan 1, 2003
                Het is niet de bedoeling om hier in de groep een discussie te beginnen over
                de peiling ("poll") die één van de leden van de groep (ik niet) geplaatst
                heeft. Stemmen kan op het adres
                http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy/surveys?id=1019687 .

                Andrys Stienstra
              • Herman van der Woude
                Message 7 of 8 , Jan 1, 2003
                  Wat is dit voor waanzin! Dit is nu vragen om censuur!! Sorry dat ik zo kwaad
                  reageer, en dat nog wel aan het begin van het nieuwe jaar, maar dit is te
                  gek voor woorden. Iedere genealoog, herhaal: iedere, gaat bij het CBG in Den
                  Haag of bij de NGV in Weesp zeker langs bij de bakken met
                  familie-advertenties (nu veelal digitaal). Die familieadvertenties, daterend
                  van eind 18e eeuw tot heden, zijn een van de voornaamste informatiebronnen
                  voor een genealoog (niet de voornaamste, dat geef ik toe). Het zou dan toch
                  waanzin zijn om die bron - in welke vorm ook - niet toe te laten op internet
                  en meer gepreciseerd, in deze nieuwsgroep?

                  Persoonlijk interesseer ik me totaal niet voor de familieberichten die hier
                  uit het Snitser Doarpskrantsje worden weergegeven, maar dat is alleen omdat
                  ik niemand in Sneek had of heb. Dat betekent niet dat die berichten niet
                  voor anderen van belang zouden kunnen zijn. Alsjeblieft daarmee doorgaan,
                  als ook met berichten uit de Leeuwarder Courant of uit het 'Dokkumer
                  Lokaaltsje' of welke kranten ook!
                  Je zal maar van Friese afkomst zijn en in Zeeuws-Vlaanderen wonen en dus
                  geen toegang hebben tot de Friese pers, óók niet via internet, dan wordt je
                  toch van alles onthouden?

                  De tot nu toe gevoerde discussie is zonder meer onzinnig!

                  overigens: iedereen een voorspoedig Nieuw Jaar met veel informatie!
                  Herman van der Woude

                  mailto:hermanvanderwoude@...

[...]

                  Yahoo! Groups Sponsor

                  of: http://go.to/frgen .