Re: voorstellen

  • h.woudt@hccnet.nl
    Message 1 of 14 , Oct 31, 2001
      --- In Friesland-genealogy@y..., Albert Bosscha <zeijlboss@y...>
      wrote:
      > Goedendag allemaal,
      >
      > Mijn naam is ALbert Bosscha en ben geinteresseerd in
      > de volgende families:
      > - Bosscha (Overijssel/Friesland)
      > - Schaap (Terherne e/o)
      > - Brouwer (Terherne e/o
      > - Lenstra (OVerijssel/Friesland)
      > - Veldstra (Akmrijp e/o)
      > - Stapensea (Menaldum e/o)
      > - Post (Het Bildt e/o)
      > - De Wit (Menaldum e/o)
      > - Westra (Menaldum e/o)
      > - Hoekema (Ferwerd/Hallum e/o)
      >
      > Indien informatie van bovengenoemde families dan graag
> [...]

      Hallo Albert,

      In je rijtje namen zie ik ook Westra staan. 'Mijn' Westra's komen
      oorspronkelijk uit Hennaarderadeel maar er zit ook een stukje in
      Menaldumadeel. Een fragment er van is het volgende.

      Minne Jans Westra * 15-10-1831 Welsrijp, + 23-01-1886 Dronrijp
      X Menaldumadeel 13-06-1857
      Eelkjen Wigles Westra, * 12-04-1834 Peins, + 02-08-1867 Dronrijp.
      Kinderen: Jan, Aaltje, Jan, Aaltje.

      Mocht er iets bekends in zitten dan hoor ik dat graag.

      Hinke Woudt-Westra
    • immy467
      Message 2 of 14 , Jun 30 3:32 AM
        Hoi allen,

        Mijn naam is Imre Janszen en ik ben op zoek naar alle info die er
        maar is omtrent de familie van mijn opa ( Waller Zeper ...........wat
        weer komt van de twee aparte families Waller en Zeper )

        Heel veel is al bekend maar alle info is welkom want misschien
        ontbreekt er nog wat en wie weet is er nog verre familie te vinden!!
        :-)

        ( Ook info omtrend de Zeepfabriek 'de drie kronen' bij Leeuwarden is
        welkom...........deze zou ooit hebben toebehoord aan een familie lid
        lang geleden!)

        groetjes

        Imre
      • A. van Holten
        Message 3 of 14 , Dec 21, 2004
          goedemorgen,

          Als nieuweling bij deze groep wil ik mij even voorstellen.

          Mijn naam is Arie van Holten en bedrijf de genealogische sport samen met
          mijn vrouw. In mijn kwartierstaat heb ik een staartje naar Friesland doordat
          een paar voorouders met regelmaat een uitstapje maakte naar Tjalleberd en
          Luinjeberd. Het betreft hier o.a. de families Smeenge (Smeenk of Smink) en
          Klaren. De resultaten van onze zoektocht staat op onze homepage.

          Ik wil graag meer weten over de leef- en trek-gewoonten over de verveners
          die vanuit Giethoorn naar Tjalleberd (en weer terug) gingen.

          Als niet Fries beheers ik het Nederlands

          Met vriendelijke groet,
          Arie van Holten
          http://home.planet.nl/~holten50
          a.van.holten@...

        • Jurjen de Boer
          Message 4 of 14 , Dec 21, 2004
            Arie,

            Ken je het boek: "De Gietersen in Friesland" van dr.Jochem Kroes?
            Uitgegeven in 1996 door de Fryske Akademy en daar vermoedelijk nog
            wel te koop.
            Daar staat op blz. 210-211 drie maal een familie Smink(Smeeng,Sming).

            Jurjen de Boer (www.jurjendeboer.nl)

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "A. van Holten"

          • Hinke Woudt
            Message 5 of 14 , Dec 21, 2004
              Hallo Arie,

              Welkom bij de club.
              In het genoemde boek wordt ook de familie Klaren genoemd maar vooral ook
              de geschiedenis over/van de verveners. Heb zelf veel verveners in mijn
              bestand, o.a. Smink en Klaren.

              Groet, Hinke Woudt-Westra.

              Jurjen de Boer wrote:

> [...]
              > wel te koop.
              > Daar staat op blz. 210-211 drie maal een familie Smink(Smeeng,Sming).

            • A. van Holten
              Message 6 of 14 , Dec 21, 2004
                Jurjen en Hinke,

                Dank voor jullie bijdrage. Het boek "De Gietersen in Friesland" kende ik
                niet, maar dat zal niet lang meer duren. Ik heb dit werk inmiddels besteld.

                Message 7 of 14 , Feb 11, 2006
                  Geachte lijst genoten,

                  Ik wil me even voorstelen mijn naam is Peter Prop en ik lurk al een
                  tijd mee tot nu toe vond ik in jullie vragen en antwoorden gegeven
                  die ik kon gegebruiken.

                  Nu kreeg ik de vraag van een famillie lid die komt in april uit
                  Canada over of dat ik de begraafplaats van zijn opa Gerrit Jelles
                  Bonnema kon opzoeken.

                  Ik heb al van alles af gezocht maar misshien kunnen jullie mij
                  verder op weg helpen.

                  Geboorteakte Tietjerksteradeel, 1872
                  Aangiftedatum 22 oktober 1872, akte nr. 336
                  Gerrit Jelles Bonnema, geboren 22 oktober 1872
                  Zoon van Jelle Wolters Bonnema en Yttje Gerrits Dillema

                  Gerrit Jelles trouwde, 26 jaar oud, op zaterdag 19 november 1898 in
                  Tietjerkstradeel 114 met Cornelia Sytzes Mosselaar, 25 jaar oud,
                  geboren op zondag 27 juli 1873 in Tietjerkstradeel. Cornelia Sytzes
                  is overleden op maandag 4 december 1916 in Tietjerkstradeel 183, 43
                  jaar oud.

                  Met vriendelijke groet,

                  Peter Prop
                  www.prop.nl
                • atze glas
                  Message 8 of 14 , Feb 11, 2006
                    Hallo Peter,

                    Allereerst ik heb weinig tot geen gegevens mbt "Bonnema"s" slechts 1, maar
                    ik denk dat dit wel familie is van de door jouw gezochte Bonnema"s.
                    Zelf kom ik uit de Trynwalden , een streek in Friesland met de volgende
                    plaatsen: Tytsjerk(Tietjerk), Rypstjerk(Rijperkerk), Gytsjerk(Giekerk),
                    Oentsjerk(Oenkerk), Aldtsjerk(Oudkerk), Readstjerk(Roodkerk),
                    Munein(Molenend) en Wyns (Wijns). Met name in Oentsjerk, Gytsjerk en Munein
                    kwamen en komen Bonnema's voor met de namen Gerrit, Wolter, Jelle."Mijn
                    Bonnema" is een Cornelia Bonnema, zover ik me dat weet te herinneren was
                    haar vader Wolter Bonnema en had zij een broer die Gerrit heette (die is
                    kortgeleden overleden)
                    Op www.graftombe.nl kun je de begraafplaats van Gytsjerk bekijken, daar
                    komen Bonnema's voor oa twee Jelle's. De meeste kans maakt echter de
                    begraafplaats te Oentsjerk waar Gerrit Jelles Bonnema begraven zou kunnen
                    zijn.
                    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, evt kan ik als je dat wilt een keer gaan
                    kijken in Oentsjerk. Ik kom daar regelmatig omdat mijn ouders daar ook
                    begraven zijn.

                    Met een vriendelijke groet,

                    Atze Glas e-mail atz.glas@...

                    Message 9 of 14 , Mar 12, 2011
                      Ben voor het eerst in deze groep.

                      Mijn start is Catharinus Hendrikus Breeuwsma en Trijntje Schukken. Huwelijk
                      vreemd nog niet gevonden. Wie wel?

                      Mogelijk hij zoon van geb. 1905 van Auke Breeuwsma en Catharina Kleefsma.

                      Een andere tak waarmee al een hele tijd bezig benis de Hummersma c.q. Sybema
                      waar ik de bomen door het bos niet meer zie.

                      vr.gr. Casper Casemir

                    • Giel van der Wal
                      Message 10 of 14 , Mar 12, 2011
                        Catharinus Hendrikus Breeuwsma geb. 21-10-1905 boer te Nijland
                        is zoon van Auke Breeuwsma en Catharina Kleefstra
                        trouwt op 2-5-1929 in Wymbritseradeel met Trijntje Schukken
                        geb.19-11-1095 te IJsbrechtum.
                        is dochter van Haite Heins Schukken en Trijntje Jans Heeg
                        Dit en verder gegevens in "Adam Hurdrider" van W. Tsj. Vleer
                        groeten
                        G.

                        Op 12 maart 2011 11:03 heeft Casper Casemir <c.casemir@...> het
                        volgende geschreven: