Wytske Harings de Koe

  • CCG
    Message 1 of 3 , Oct 28, 2001
      t.a.v. Hilda Smit

      Hallo Hilda,

      Was even druk deze week, dus een wat late reactie. Bedankt voor je berichtje ! Je gegevens betreffende de dochter van Wytske de Koe en Jan Bakker - Janneke Jans Bakker - even vergeleken met de mijne. Is voorlopig een puzzeltje voor mij. Als huwelijksdatum heb ik staan: 29-09-1810 te Sneek (trouwboek 679T, zeggen mijn gegevens). Dat zou dus ver voor de geboorte van hun dochter Janneke (24-09-1811) in Sneek zijn. Maar je hebt helemaal gelijk dat er bij de geboorte-aangifte staat "aangever erkent tevens de vader te zijn" en dat lijkt volkomen overbodig als het kind binnen hun huwelijk geboren zou zijn. Moet ik bij een eventueel bezoek aan het RAF (wanneer ?? geen idee) toch eens even nazien !

      Groetjes Lydia