Wytske Harings de Koe

  • CCG
    Message 1 of 3 , Oct 22, 2001
      Bericht bestemd voor Albert en Hilda Smit

      Hallo Hilda,

      Hierbij de gegevens die ik heb betreffende de kinderen van Jan Foppes Bakker en Wytske Harings de Koe:

      Hinke *31-03-1813 Sneek +29-06-1826 Sneek
      Foppe *24-01-1815 idem +02-04-1815 idem
      Foppe *11-01-1817 idem +03-09-1821 idem
      Hieronimus *20-03-1818 idem +
      Alida *22-05-1820 idem +
      Antonia Geefring*03-08-1822 idem +07-06-1839 idem
      Rinske *23-09-1824 idem +08-07-1861 Meppel
      Hinke *05-04-1827 idem +29-09-1829 Sneek

      Een twijfelgeval is een dochter Sjoukje, die 5 maanden na de 1e Foppe geboren zou moeten zijn (1815) en ook maar kort leefde. Heb nog geen gelegenheid gehad dit verder na te zien. Als je aanvullende gegevens voor mij hebt ? Graag !

      Groetjes, Lydia

    • Albert en Hilda Smit
      Message 2 of 3 , Oct 22, 2001
        Dag Lydia,

        Ik kan helaas maar een klein beetje aanvullen. Maar goed, alle beetjes helpen. Voor mij blijft Hieronimus en Alida nog spoorloos. Wel heb ik nog een aanvullende dochter, Janneke.
        Groetjes Hilda.

        Janneke Jans Bakker, geboren in Sneek op 24 September 1811, werd gedoopt in Sneek, NH. op 6 Oktober 1811, gestorven in Sneek, 46 jr. op 24 Juni 1858.
        (Aantekeningen : Bij aangifte van geboorte verklaarde Jan Foppes Bakker de vader te zijn.
        Janneke werd 2 maand voor het huwelijk van de ouders geboren???)

        Rinske Jans Bakker, geboren in Sneek op 23 September 1824, Huisvrouw, gestorven in Meppel, 35 jr. op 8 Juli 1861, gehuwd Albertus Roelofs Jeulen, op 7 April 1847 in Sneek (geboren op 15 Oktober 1820 in Meppel en gestorven op 29 Juni 1861 in Meppel, 40 jr., zoon van Roelof Jeulen en Trijntje Worst). Goud- en Zilversmid.

        Message 3 of 3 , Oct 28, 2001
          t.a.v. Hilda Smit

          Hallo Hilda,

          Was even druk deze week, dus een wat late reactie. Bedankt voor je berichtje ! Je gegevens betreffende de dochter van Wytske de Koe en Jan Bakker - Janneke Jans Bakker - even vergeleken met de mijne. Is voorlopig een puzzeltje voor mij. Als huwelijksdatum heb ik staan: 29-09-1810 te Sneek (trouwboek 679T, zeggen mijn gegevens). Dat zou dus ver voor de geboorte van hun dochter Janneke (24-09-1811) in Sneek zijn. Maar je hebt helemaal gelijk dat er bij de geboorte-aangifte staat "aangever erkent tevens de vader te zijn" en dat lijkt volkomen overbodig als het kind binnen hun huwelijk geboren zou zijn. Moet ik bij een eventueel bezoek aan het RAF (wanneer ?? geen idee) toch eens even nazien !

          Groetjes Lydia