Re: [Friesland-genealogy] genealogie van de families Dijkstra, van der Zee, Steegstra en Posthumus

  • A Dijkstra
    Message 1 of 3 , Oct 7, 2001
      Hallo Henk,

      Ik kan de door jou genoemde Klaas Ydes Posthumus bij "mijn Posthumussen"
      niet plaatsen. Mijn gegevens zien er als volgt uit:
      Kornelis Kornelis Posthumus, geb. ca. 1755 te Marrum (lanbouwer), ov. ?
      Gehuwd in 1783 te Westernijkerk (buurtschap in Ferwerderadeel) met Brechtje
      Watses Douma. Hun oudste zoon was Pieter Kornelis Posthumus (geb. ca. 1794)
      Deze Pieter trekt naar Westdongeradeel en trouwt daar met Aafke Gosses van
      der Wal en krijgen daar vier kinderen. De jongste zoon, Watse Pieters
      Posthumus trekt vervolgens weer naar Ferwerderadeel (Marrum) en trouwt daar
      met Baukje Hendriks de Groot. Uit dit huwelijk wordt mijn overgrootvader
      (Pieter) van moeders kant geboren.

      Mocht er toch nog verwantschap aanwezig zijn in ons beider Posthumus
      familie, dan hoor ik dit graag.
      Met vriendelijke groet, Andries Dijkstra (Noordwolde Friesland)