Spaanstra

  • Peter.deReijke@heao.han.nl
    Message 1 of 1 , Oct 1, 2001
      Beste leden,

      Op dit moment ben ik erg geïnteresseerd in gegevens over een familie
      Spaanstra. Uitgangspunt is een zekere R.S. Spaanstra, die in de jaren '60,
      '70 en '80 van de 19e eeuw werkzaam was als zilversmid, vermoedelijk eerst
      in Drachten, later in Wommels, Berlikum en Heerenveen (volgorde van deze
      plaatsen is willekeurig). Wie weet meer over hem ? En over zijn voorouders
      en eventuele nakomelingen ?

      Een andere vraag betreft een zekere Constantijn Huijgens (of Huygens,
      spelling varieert blijkbaar), die als zilversmid in Leeuwarden werkte
      omstreeks 1900. Vrijwel zeker is hij een afstammeling van zijn "grote"
      naamgenoot in Den Haag in de 17e eeuw. Kan iemand mij meer vertellen over
      zijn afstamming, en ook over de vraag wanneer hij of een voorouder van hem
      in Leeuwarden terecht is gekomen ? Zijn er nog nakomelingen geweest ?

      Alvast dank.

      Vriendelijke groet,

      Peter De Reijke