Re: [Friesland-genealogy] CBG

    Message 1 of 10 , Sep 28, 2001
      Andrys,

      Ik heb even met het CBG in Den Haag gebeld met de vraag waarom de website niet bereikbaar is. Het antwoord was dat er een storing is. Ook mijn vraag wanneer de site weer bereikbaar zou kunnen zijn werd niet echt beantwoord:zo snel mogelijk; er wordt aan gewerkt. Kwestie van afwachten, dus.

      Groetnis,
      Nynke.
      Message 2 of 10 , Jun 18, 2005
        Jelly,

        Je moet 't zéker eens proberen! Een bezoekje aan het CBG dus, om op microfiches naar oude aktes te koekeloeren. Of oude advertenties te bekijken. Of andere 'lollige' archiefstukken in te zien.
        Ik houd me aanbevolen als reisgenote :-)

        Groet,
        Nynke van den Hooven.
        Message 3 of 10 , Jun 18, 2005
          Ik weet niet of het al is gemeld, maar om onnodige reizen te voorkomen: CBG
          is tot 18 juli gesloten; gelukkig kwam ik er zelf nog op tijd achter.

          Met vriendelijke groet,
          Martijn Pijnenburg, Harderwijk

          arcomser@...
          http://home.wanadoo.nl/arcomser
          http://www.straatmannen.nl
          http://www.catharinakerkharderwijk.nl

          Message 4 of 10 , Jul 11, 2007
            Irene,

            Ik ondervind geen probleem op de CBG site.
            Ik ga naar www.cbg.nl en vul een plaatsnaam in in het veld onder Zoeken in
            Catalogus, vervolgens klik ik op de Zoek-knop en het resultaat is een scherm
            met daarop 3 x 6 blokjes (de categoriën), waarbij de rode blokjes staan voor
            categoriën waar niets gevonden is en groene blokjes voor categoriën waar wel
            wat te vinden is.

            Met vriendelijke groet,
            Nynke van den Hooven.

            Message 5 of 10 , Jul 11, 2007
              Nynke, Annemarth,

              heb het weer gevonden, gelijk maar goed onder de fav. gezet, en gelijk maar doormailen naar een aantal die ook niets meer konden vinden,
              thanks

              doei Irene.