Jacobus Livinus FEITZ

  • SISCA LIEM & PAUL FEITZ
    Message 1 of 2 , Feb 2, 2000
      Beste leden,

      Wie kan voor mij de Memoire van Successie van Jacob(us) Livinus FEITZ, gedoopt omstreeks 1743 en overleden op 25 september 1823 in Leeuwarden te voorschijn "toveren" uit het Rijksarchief in Leeuwarden.

      De bewuste Memoire is met 100% zekerheid aanwezig, maar kon door mij destijds niet bekeken worden, vanwege de staat van onderhoud van de jaargang 1823. Inmiddels heb ik vernomen dat de jaargang 1823 op micro fiche is gezet.

      Een kopie per post en/of een scan per digitale snelweg zou mij zeer welkom zijn!

      Groeten van Paul Feitz.

      Groeten van Paul.

    • H.Kuiphof
      Message 2 of 2 , Feb 3, 2000
        Beste Sisca en Paul,
        De Memories van Successie zijn een rijke bron van informatie maar oh wee. De
        Memories van Leeuwarden zijn verfilmd op rolfilms en vaak niet erg goed. De
        volgorde is vaak een puinhoop en nog erger dat de films soms absoluut niet
        te lezen zijn. Overigens is de ene slechter dan de ander. Mijn advies, ga
        zelf naar het archief en neem er rustig de tijd voor. Met heel veel geduld
        kun je nog wel eens tot leuke ontdekkingen komen.
        Veel succes.