Site Tresoar gewijzigd?

  • helmusdeutekom
    Message 1 of 25 , Aug 31, 2014

      Ik kan de gebruikelijke Tresoar voor het zoeken van personen niet (meer) vinden.

      Heb ik iets gemist?

      Liekele Helmus, Almere

    • Johan Deinum
      Message 2 of 25 , Aug 31, 2014
        De startpagina is inderdaad gewijzigd, maar door te klikken op Zoeken naar voorouders kom je weer op de vertrouwde zoekpagina.
        Succes!

        Johan
      • h. wouwes

          Message 4 of 25 , Sep 1, 2014
            Dank! Nu net weer geprobeerd maar krijg onderaan message: Er heeft een time-out voor de bewerking plaatsgevonden...
            En verder blanco pagina. Werkt de site soms niet op Chrome??

            Liekele Helmus, Almere
          • antonmusquetier
            Message 5 of 25 , Sep 1, 2014
              Bij mij werkt de site zowel op google gewoon als op google chrome, geen probleem  maar ZOEKEN NAAR VOOROUDERS WERKT NIET.

              Met vriendelijke groet

              Anton Musquetier
              http://altijdstrijdvaardig.nl
              Index van het Provinciaal Bestuurlijk Archief
              van Friesland met ca.262.225 familienamen,
              ook uit andere Provincies, en ca. 227.750
              gefotografeerde pagina's van D.T.B. en Kerkarchieven

              Sent: Monday, September 01, 2014 10:35 AM
              Subject: Re: [Friesland-genealogy] Re: Site Tresoar gewijzigd?

              Dank! Nu net weer geprobeerd maar krijg onderaan message: Er heeft een time-out voor de bewerking plaatsgevonden...

              En verder blanco pagina. Werkt de site soms niet op Chrome??

              Liekele Helmus, Almere
            • trekzak2001
              Message 6 of 25 , Sep 1, 2014
                Het probleem is nu opgelost. Alles zou weer moeten werken.

                Andrys Stienstra
                webmaster Tresoar
              • helmusdeutekom
                Message 7 of 25 , Sep 1, 2014
                  Hallo Andrys!
                  Inderdaad kan ik de oude vertrouwde site weer op mijn monitor krijgen.

                  Groet uit Almere
                • helmusdeutekom
                  Message 8 of 25 , Sep 1, 2014
                    Nog een vervolgvraag: volgens mij kon je vroeger in het Naamsaannemingsregister gewoon alleen een familienaam opgeven en kreeg je een overzicht.
                    Nu ben je verplicht de maire ook in te voeren. Die weet ik niet...
                    Klompmaker in Haskerland ofzo.  Vul ik Haske in (denk dat dat goed is) maar geen hit.
                    Kan aub de oude methode weer terug?

                    Bvd

                    Liekele Helmus, Almere
                  • Andrys Stienstra
                    Message 9 of 25 , Sep 1, 2014

                      Je mag de mairie ook leeglaten, dan krijg je alle resultaten. Er is alleen geen één ‘Klompmaker’ in de database opgenomen…

                      Groeten,

                      Andrys

[...]

                      Geen virus gevonden in dit bericht.
                      Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
                      Versie: 2014.0.4745 / Virusdatabase: 4015/8138 - datum van uitgifte: 09/01/14

                      Geen virus gevonden in dit bericht.
                      Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
                      Versie: 2014.0.4745 / Virusdatabase: 4015/8138 - datum van uitgifte: 09/01/14

                    • Hinke
                      Message 10 of 25 , Sep 1, 2014
                        Inderdaad geen Klompmaker bij de naamsaanneming, ik heb wel wat in mijn bestand. Dus Liekele mocht je een speciale vraag over Klompmaker hebben kan ik kijken wat ik heb.

                        groet, Hinke Woudt-Westra.

                        Message 11 of 25 , Sep 4, 2014
                          Vreemd. Dat zou betekenen dat de naam al bestond.
                          Ik heb zijdelings een Klompmaker in de familie:

                          Loltje Egberts Klompmaker, geb Akkrum, Haskerdijken/Haskerland,..... 1905,

                               overl Roden 5 dec 1995, gecr 8 dec 1995 te Groningen.

                               d/v Egbert Thijses Klompmaker en Willemke Thymens ten Hoeve.

                          x Marum, Gron 27 apr 1929 met
                            Jilt L Helmus, kelner/bakker/reiziger-vertegenwoordigerbakkerijprodukten.

                               Geb Noordwijk, Marum 19 dec 1903, Groningen ttv huwelijk

                               overl 9 jul 1983 te Roden. Gecr 14 jul 1983 te Groningen.

                          In 1926/19268 was er een beroemde kortebaanschaatser Thijs Klompmaker

                          uit Oudehaske (zoon v een herbergier) die alle prijzen won. Ik zoek naar de

                          verwantschap.

                        • Hinke
                          Message 12 of 25 , Sep 4, 2014
                            Dat hoeft niet te betekenen dat de naam al bestond. Niet alle registers van de naamsaanneming zijn bewaard gebleven, er is bij tresoar wel een overzicht, misschien ook wel online. Voor zover ik mij herinner is Haskerland ook niet compleet.

                            Egbert Klompmaker en Willemke ten Hoeve heb ik wel in mijn bestand maar geen kinderen van dit echtpaar. Ook wel T(h)ijs klompmaker maar zonder een vermelding van kortebaanschaatster. Mogelijk volgende week, anders later dit najaar, kom ik weer regelmatig op het gemeente archief in Joure. Ik kan dan kijken of ik daar iets kan vinden, bovendien komt daar vaak iemand die veel weet van Haskerhorne e.o. en grote bestanden met gegevens heeft. Mocht je dus zelf niet verder komen (kranten van toen, delpher bijv.) dan kan ik kijken of ik nog iets voor je kan vinden.

                            groet, Hinke Woudt-Westra

                            Message 13 of 25 , Sep 4, 2014
                              Hiel frjemd:
                              Geboorteakte Haskerland, 1811
                              Aangiftedatum 27 oktober 1811, akte nr. 40
                              Femmigjen Klompmaker, dochter, geboren 30 juli 1811
                               Vader: Thijs Pieters Klompmaker
                              Moeder: Grietje Kornelis
                              en b.v.
                              Geboorteakte AEngwirden, 1811
                              Aangiftedatum 18 oktober 1811, akte nr. 16
                              Arent Klompmaker, zoon, geboren 16 oktober 1811
                               Vader: Tijs Jans Klompmaker
                              Moeder: Willemke Arents Hoornstra/.
                              Ze zullen het te druk hebben gehad met klompen maken ipv dat stomme Napoleontische gedoe. Terecht
                              Liekele Helmus, Almere

                            • helmusdeutekom
                              Message 14 of 25 , Sep 4, 2014
                                ...dan heb je met Loltje Egberts Klompmaker, geb Akkrum, Haskerdijken/Haskerland,... 1905,

                                     overl Roden 5 dec 1995, gecr 8 dec 1995 te Groningen.

                                     d/v Egbert Thijses Klompmaker en Willemke Thymens ten Hoeve.

                                Verder: (Loltje had een zus Pietje Klompmaker x Evert Dolman,

                                      geh te Breukelen; Klaske KlompmakerxPieter Klinker;

                                      Geesje  KlompmakerxBerend Hisko Hulsing;

                                      en zus Pietje Klompmaker-Ypma).

                                In ieder geval een aanvulling.

                                Liekele Helmus, Almere

                              • Hinke

                                  Message 16 of 25 , Sep 4, 2014
                                    En hierbij de gegevens van Thijs Klompmaker. (Ook privé naar Liekele gestuurd)

                                    Thijs, 'dy't 1926 en 1927 kampioen op 'e koartebaan fan ús lân waard'
                                    (Nieuwehorne feb 1903; huwde 1930 Rinske Dam) is zoon van:
                                    Roelof Klompmaker (Oudehaske mei 1875- Oudehaske okt 1956) en Pietje Schaap
                                    (Kortezwaag okt 1874-Oudehaske jan 1928).
                                    Roelof arbeider Oudehaske nr. 164 (= later B 252; nu Jousterweg 177) tot aug 1902.
                                    Naar Nieuwehorne.
                                    Volgens bevolkingsregister Oudehaske 1900-1913: boerenbedrijf.
                                    Herbergier en veehouder.

                                    groet, Hinke.

                                    Message 17 of 25 , Jan 12
                                      Ik ben nog steeds op zoek naar de geboortedatum en plaats (Akkrum?) van Loltje Klompmaker d/v
                                      Egbert Thijses Klompmaker en Willemke Thymens ten Hoeve.
                                      Het moet omstreeks 1905 zijn geweest.
                                      Zij had ook een aantal zussen:

                                      Pietje Klompmaker x Evert Dolman,

                                      (geh te Breukelen); Klaske Klompmaker x Pieter Klinker;

                                      Geesje  Klompmaker x Berend Hisko Hulsing;

                                      en zus Pietje Klompmaker-Ypma....
                                      Loltje huwde op 27 apr 1929 te Marum, Gron met Jilt Lieuwes Helmus.

                                      Bij voorbaat dank,

                                    • blauwe- parel
                                      Message 18 of 25 , Jan 12
                                        Dag ?

                                        De geboortedatum van Lolke Klompmaker is niet 11-03-1903 zag ik.

                                        Maar misschien wel onderstaande Lolkje??

                                        http://www.archieven.nl/nl/zoeken?mivast=0&miadt=0&mizig=310&miview=tbl&milang=nl&micols=1&mires=0&mip3=klompmaker&mip1=Loltje

                                        Groeten,

                                        Margaret

                                        To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                                        Message 19 of 25 , Jan 12

                                          Liekele,

                                          Loltje werd geboren op 9 oktober 1905 in Haskerdijken. Zie:

                                          https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-19094-65846-14?cc=2026975&wc=MQ1C-6WL:344259701,344395101

                                          Met vriendelijke groet,

                                          Nynke van den Hooven

                                          Message 20 of 25 , Jan 12
                                            En zie ook:

                                             http://www.allefriezen.nl/personen-zoeken/weergave/register/layout/blader/id/8e610a98-ab3b-2b3b-1ad0-1a823fc2d979?akteid=df356f47-2e32-3aad-3304-a384c137f5c5&url=aHR0cCUzQSUyRiUyRnd3dy5hbGxlZnJpZXplbi5ubCUyRnBlcnNvbmVuLXpvZWtlbiUyRnElMkZwZXJzb29uX3Zvb3JuYWFtX3RfMCUyRmxvbHRqZSUyRnElMkZwZXJzb29uX2FjaHRlcm5hYW1fdF8wJTJGa2xvbXBtYWtlciUyRnElMkZyZWdpc3Rlcl9jdXN0b21fc192b29ybWFsaWdlX2dlbWVlbnRlX2NvZGUlMkYlMkElM0ZzdWJtaXQlM0Rab2VrZW4lMjZzb3J0JTNEcGxhYXRzX3MlMjZkaXJlY3Rpb24lM0Rhc2M&persoon=TG9sdGplIEtsb21wbWFrZXI&image=d87b804a-c73e-40df-d712-5a26f8669a2e

                                            Margaret

                                            To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                                            Message 21 of 25 , Jan 12
                                              Klasse Nynke! Deze bron "vergeten" te raadplegen.

                                              Groetnis,

                                              Liekele Helmus, Almere
                                              Message 22 of 25 , Jan 12

                                                Graag gedaan, Liekele. En zoals uit Margaret’s antwoord blijkt dat info over ná 1902 geboren mensen dus ook via www.allefriezen.nl in diverse Bevolkingsregisters gevonden kan worden!

                                                Dat gaat wat sneller dan via Familysearch/zoekakten ;-)

                                                Met vriendelijke groet,

                                                Nynke van den Hooven

                                                Message 23 of 25 , Jan 13
                                                  Dag Nynke,
                                                  Ik volg geregeld oplossingen, om te zien of het mij zou zijn gelukt.
                                                  Loltje kon ik wel vinden op Wiewaswie, maar niet op Familysearch.
                                                  Welke zoekwoorden heb je daarbij gebruikt?
                                                  Groetnis fan Pyt.

                                                  Nynke van den Hooven nynkevandenhooven@... [Friesland-genealogy] schreef op 12-1-2015 om 21:12:

[...]

                                                  Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.

                                                  Message 24 of 25 , Jan 13

                                                    Dag Pyt,

                                                    Ik heb niet in de Familysearch database gezocht, maar in de aktes die via www.zoekakten.nl kunnen worden ingezien.

                                                    Daar zijn de geboorteaktes van 1903-1912 beschikbaar, maar dan moet je ze wel eerst “op de ouderwetse manier” opzoeken. En dat wil zeggen eerst de 10-jarige tafel van de gewenste periode raadplegen en daarin de akte datum opzoeken. En vervolgens aan de hand van de datum de akte zelf opzoeken.

                                                    Met vriendelijke groet,

                                                    Nynke van den Hooven