jitske daniels van der meulen

  • Johan Zwart
    Message 1 of 6 , Aug 27, 2014
      Beste medespeurders,

      Ik ben op zoek naar de echtgenoot van deze dame jitske daniels van der meulen, geboren 24-11-1773 te kollum en overleden 14-12-1847 te leeuwarden, dochter van daniel bouwes (van der meulen) en sjoukjen popkes, op wiewaswie.nl staat dat ze gehuwd was tijdens haar overlijden in leeuwarden, is er iemand die weet met wie ze wanneer gehuwd was? of in de gelegenheid is om dit na te zoeken op het fries archief, ik dank u voor uw medewerking, vriendelijke groet Johan Zwart, Winschoten
    • jetvanhetnet
      Message 2 of 6 , Aug 27, 2014

        Hallo Johan.

        Is dit iets?

        Memories kantoor Leeuwarden, overl. jaar 1819

        Overledene  : Bokke Cornelis van der Veen
        Overleden op: 6 juni 1819
        Wonende te  : Leeuwarden
        Tekst:
        man van Jitske Daniels v.der Meulen, koopvrouw (Klokstraat H.82); vader van
        minderjarige Baukje (7 jaar) en Daniel Bokkes v.der Veen (5 jaar).

        Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

        Bron:
        Memories van successie 1819
        Toegangsnr.   : 42
        Inventarisnr. : 11004
        Dagregisternr.: 116

        Op microfilm nr. 176 raadpleegbaar op de studiezaal van Tresoar

        Groetjes Jeanet Leroy-Slottje

      • Hinke
        Message 3 of 6 , Aug 27, 2014
          Johan, volgens haar overlijdensakte zie allefriezen.nl was zij weduwe van Bokke van der Veen en dan zal er vast meer te vinden zijn op tresoar.nl

          groet, Hinke Woudt-Westra.

          'Johan Zwart' jzwart@... [Friesland-genealogy] schreef op 27-8-2014 14:10:
[...]

        • Pera
          Message 4 of 6 , Aug 27, 2014
            Hallo Johan,

            Jitske Daniels van der Meulen

            Born :
            Wednesday November 24, 1773 in Kollum

            Deceased :
            Tuesday December 14, 1847 in Leeuwarden

            Child of :

            Married :
            Sunday September 22, 1811 in Leeuwarden with
            Bokke Cornelis van der Veen

            Birth certificate

            Kollumerland c.a., dopen, geboortejaar 1773, doopjaar 1774 Geboren op 24 november 1773 Gedoopt op 2 januari 1774 in Kollum Jitske, dochter van Daniel Bouwes en Sjoukjen Popkes Bron: Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken Herv. gem. Kollum, doop 1696-1811 Inventarisnr. : DTB 449

            Marriage certificate

            Not Available

            Death certificate

            Overlijdensakte Leeuwarden, 1847 Aangiftedatum: 16 december 1847, akte nr. 890 Jitske Daniels van der Meulen, overleden 14 december 1847, oud bijna 74 jaren, geboren te Kollum, wonende en overleden te Leeuwarden Weduwe van Bokke van der Veen Dochter van Daniel Bouwes, en van Sjoukjen Popkes, beide overleden Comparanten: Daniel van der veen, 32, kantoorbediende, zoon van de overledene, en Abraham Posthumus, 32, zonder bepaald beroep, schoonzoon van de overledene, beide alhier woonachtig

            Bron: http://vdveen.net/genea/minske.php?mid=2043&lang=3

            Met vriendelijke groeten,

            Klaas Pera

[...]

            Posted by: "Johan Zwart" <jzwart@...>

          • johan zwart

              Message 6 of 6 , Aug 30, 2014
                Dit lijkt me duidelijk familie van NGV Friesland bestuurslid Bouwe vd Meulen. Zn contactgegevens staan vast wel ergens online of in het blad 11en30.

                Groetnis,
                Hans
                http://www.HVNF.nl