straatnaam

  • Bert Westra
    Message 1 of 4 , Jul 31 11:26 AM
      In 1868 komt één van mijn voorouders te overlijden "op de Leije" onder Finkum, Hij bezit dan 2 woningen aan de "Kunstweg". Kan iemand mij vertellen waar ik deze weg moet zoeken? Het tegenwoordige Oude Leije is nou niet bepaald een groot dorp en van de geschiedenis is weinig bekend maar ik kan op geen enkele kaart (oud of recent) deze weg vinden. Ook via Hisgis zie ik niet iets wat er op lijkt.

      Met vriendelijke groet,
      Bert Westra
    • JP Mels
      Message 2 of 4 , Jul 31 1:30 PM
        Beste Bert,

        Als ik het goed begrijp is kunstweg een term om aan te geven dat een pad,
        zandweg of dergelijk wordt verhard.

        Voorbeeld;

        BB-22Aanbestedingsstukken enz. wegens het maken tot kunstweg van de
        Werpsterweg onder Wirdum. 1870-1871. 1 pak.

        Zo bestaat tegenwoordig ook nog steeds de term “ kunstwerk” als men spreekt
        over viaducten.

        Ik vrees dat je op andere gerelateerde woorden moet zoeken. Leije wil mij
        nog geen positief resultaat geven. Misschien heb, ken je nog andere
        steekwoorden?

        Groet, Johan.

        Message 3 of 4 , Aug 1, 2014
          In aansluiting op J P Meis
          Tik op Google eens in: Kunstweg - Finkum
          en daarna routebeschrijving Finkum - Alde Leie
          G.

          Op 31 juli 2014 22:30 schreef 'JP Mels' jpmels01@... [Friesland-genealogy] <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>:
[...]

          <*> Your email settings:
              Individual Email | Traditional

          <*> To change settings online go to:
              (Yahoo! ID required)

          <*> To change settings via email:
              Friesland-genealogy-digest@yahoogroups.com
              Friesland-genealogy-fullfeatured@yahoogroups.com

          <*> Your use of Yahoo Groups is subject to:
              https://info.yahoo.com/legal/us/yahoo/utos/terms/

        • Giel van der Wal
          Message 4 of 4 , Aug 1, 2014
            Herstel routebeschrijving op Google maps
            moet zijn Finkum - Oude Leije
            Holdingawei - Hege Hearewei - Langedyk.
            G.