Friese benaming

  • Th. J. van der Veen
    Message 1 of 5 , Jul 27, 2014
      Beste lijstgenoten,

      Mijn Fries is niet meer wat het geweest is. Daarom doe ik een beroep op u.
      Ik wil graag weten wat de volgende benamingen in het Fries zijn:
      geboorteakte en overlijdensakte.

      Bij voorbaat mijn dank.
      Tom van der Veen

    • Johan Deinum
      Message 2 of 5 , Jul 27, 2014
        We hebben het dan over een berte-akte en over een dea-akte of akte fan ferstjerren.

        Groet,

        Johan Deinum

        Sent from Mailbox
      • Sake Wagenaar
        Message 3 of 5 , Jul 28, 2014
          Het antwoord is al gegeven, maar dit is een handige site, met o.a. een Nederlands-Fries en Fries-Nederlands woordenboek:
          http://www.wurdboek.nl/

          Met vriendelijke groeten,

          Sake Wagenaar

          Message 4 of 5 , Jul 28, 2014
            Aha, daar kan ik heel goed mee uit de voeten
            Bedankt.

            Tom van der Veen

            Message 5 of 5 , Jul 28, 2014

              Berteakte en Akte fan ferstjerren