Beitske Pieters

  • nancy zwina
    Message 1 of 3 , May 20, 2014
      Waarom kan ik dit nu maar niet vinden.
      Beitske Pieters, haar vader Pieter Hayes, haar moeder Maaike Everts, is geboren 27-10-1772 te Oosternijkerk en gedoopt  15-11-1772 te Oosternijkerk.
      Ze trouwt op 21-05-1797 te oosternijkerk met Anne Tammes Val. 4 kinderen uit dit huwelijk.
      Mijn vraag en zoektocht is al vele jaren wanneer is zij overleden en waar?
      Wat ik weet dat Anne Tammes Val (na overlijden van Beitske) op 10 mei 1816 hertrouwt te Metslawier met Trijntje Goffes.
      nienke zwart
    • geertkamphuis
      Message 2 of 3 , May 20, 2014
        Nienke,

        De bijlagen bij de huwelijkakte van Jacob Kornelis Braaksma en Iebeltje Annes Val dd 8-5-1828 te Oostdongeradeel bevat een akte van bekendheid (zie: https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-18882-45689-95?cc=2026975&wc=MQ1H-ZP8:344262901,345027101), waarin o.a. wordt vermeld:

        ... dewelke verklaarden zeer wel te kennen IJbeltje Annes Val dienstmaagd wonende onder Morra en zeer wel te weten dat haar moeder Beidtske Pieters voor ruim negentien jaren te Morra is overleden, en dat hare grootouders aan vaderskant met name Tamme Eintes en Iebeltje Rinderts voor meer dan twintig jaren te Morra zijn overleden en dat hare grootouders moederszijde met name Pieter Haijes en Maaike Suerts insgelijks voor meer dan twintig jaren te Nijkerk zijn overleden.

        Waarschijnlijk zul de vergeefs naar een begraafakte zoeken.

        vr. groeten

        Geert Kamphuis
      • nancy_kienes
        Message 3 of 3 , May 20, 2014
          Geert dank voor deze berichtgeving, alle beetjes zijn welkom,
          hartelijk dank.
          nienke zwart