Familie De Boer Vlieland: gezocht voorvader Dirck Sijmens

  • Bert de Boer
    Message 1 of 4 , Apr 21, 2014
      Beste medespeurders,

      De tot nu vroegst bekende voorvader van mijn familie De Boer op Vlieland was ene Dirck Sijmens / Symonsz / Sijms, ca 1675 gehuwd op Vlieland met Maecke / Maaike Douwes.
      Dirck en Maaike kregen tussen1677 en 1683 vijf kinderen, allen gedoopt in Oost-Vlieland. Maaike overleed ca 1684.
      Dirck hertrouwde (ondertrouw) ca 1686 te Oost-Vlieland met ene Reijnou / Renouw Sijbrants. Haar afkomst is mij onbekend.

      De afstamming van Maaike is mij in detail bekend. Over de afstamming van Dirck heb ik nog geen eenduidige gegevens.
      Ik heb het vermoeden dat hij afkomstig is uit de regio West-Friesland in Noord-Hollland. Daar vond ik via internet meerdere personen met zijn naam.
      De verdere levensloop van Dirck en Reijnou is mij tot nu onbekend.

      Ben zeer benieuwd of iemand mij verder zou kunnen helpen.

      Met vriendelijke groet, Bert de Boer

    • JP Mels
      Message 2 of 4 , Apr 21, 2014

        Bert,

        Zal ik deze vraag eens kopiëren naar de Noord Holland groep?

        Johan.

        Message 3 of 4 , Apr 21, 2014
          Johan,

          Dat lijkt mij een goed idee. Dank voor je reactie.

          Message 4 of 4 , Apr 21, 2014

            Gedaan Bert, afwachten nu.

            Groet, Johan.