Re: [Friesland-genealogy] Zwaga = van de Zwaag??

  • Tjerk Tigchelaar
    Message 1 of 9 , Sep 1, 2001
      Hallo Frank

      De Boorn is een oude rivier die als Konigsdiep bij Bakkeveen in Opsterland
      begint. Boornbergum (Smallingerland) betekent dan ook op de hoogten bij
      Boorn. Dit alles volgens de onvolprezen Encyclopedie van Friesland 1958.
      Boornzwaag, volgens diezelfde bron, betekent grasland bij het water. Dit
      water is echter niet de Boorn maar de Langweerderwielen in Doniawerstal. Heb
      ik nu de verwarring compleet gemaakt??

      Groeten,
      Tjerk Tigchelaar

      Hello again,

      Een snuggere nicht van me vraagt nu wat Boorn betekent?
      Ik was dus niet bijdehand genoeg om dat meteen te vragen :-)

      Frank van Thienen
      Vernon BC Canada

      From: Frank and Annechien <vanthien@...>
      >mijn vraag is eigenlijk of iemand
      mij kan vertellen wat "zwaag" betekent ????

      of: http://go.to/frgen .

    • Frank and Annechien
      Message 2 of 9 , Sep 1, 2001
        En weer hartelijk bedankt, Ineke en Onno!

        Frank :)

        Message 3 of 9 , Sep 1, 2001
          Hallo Frank

          Op de volgende pagina staan een aantal links naar antiquarische boekhandels:
          http://genealogie.pagina.nl/
          Ik heb even snel gekeken maar niets gevonden. Dit hangt uiteraard van het
          aanbod af en dat kan morgen anders zijn. Bij dit soort boekhandels zal je
          toch, tegen een aardige prijs, te biecht moeten, vrees ik. Tel daarbij de
          verzendkosten en als zuinige Hollander je kunt je vragen beter hier stellen,
          denk ik.

          Groeten,
          Tjerk

            • ken.veldhuis@lrcc.on.ca
              Message 6 of 9 , Sep 4, 2001
                Good morning Frank,

                The Boorn is the ancient river where the Frisian duke Bubo/Bobbo fought against
                the Romans. It flows among others through the town of Aldeboarn/Oldeboorn. I am
                sure you will get more details from others on this site.

                Sincerely, Keimpe/Ken

                "Frank and Annechien" <vanthien@...> on 2001/09/02 12:16:06 PM

                Please respond to Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com