Allegonda Misler/Merler

  • blauwe- parel
    Message 1 of 5 , Feb 8, 2014
      Beste mensen,

      Matteus (Mathias) Kimmeraar/Kammerer/Kemmena/Kemmeraar/Kemmerer
      geb. < 1725 in (Kronenburg bij Frankfurt ?)
      ov. > 1771 in (Leeuwarden ?)

      trouwde 22-11-1744 te Leeuwarden met:

      Allegonda (Aaltje) Johannes Misler/Merler
      geb. < 1726 te (Leeuwarden ?)
      begr. 04-02-1799 te Leeuwarden

      Kinderen mij bekend uit dit huwelijk gedoopt te Leeuwarden:

      < 1752 NN
      1754 Agniet
      1756 Mattheus
      1757 Mattheus
      1759 Daniel
      1764 Dorothea Elisabeth

      Vraag:

      Wanneer is Allegonda geboren, gedoopt en waar, en wie waren haar ouders?

      Bedankt,

      Margaret
    • Hilda Smit
      Message 2 of 5 , Feb 10, 2014
        Hallo Margaret,

        Wie Allegonda Barbara haar ouders waren en waar zij geboren zou zijn weet ik helaas ook niet. Haar achternaam komt ook voor als Meusler / Moezelaar.
        Ik heb wel aanvullingen op de kinderen:
        Anna Catharina Cammerer *1748
        Hilletje Kamerer  * Leeuwarden 18-10-1750
        Johannes Kamerer * Leeuwarden 09-07-1752
        Grietje Kamerer *Leeuwarden 09-10-1761

        Groet Hilda

        History is a continuing dialogue between the present and the past.
        www.smit-brouwer.uwstamboomonline.nl  (oftewel "Het verleden tot leven gewekt")

        To: friesland-genealogy@yahoogroups.com

        Message 3 of 5 , Feb 10, 2014
          Dag Hilda,

          Geweldig van je om met de naam Cammerer te komen en dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!
          En ook dank voor de aanvulling van de kinderen.

          Ik vraag me nu af of er nog meer kinderen geweest zijn tussen 1744 en 1748?
          Er is nl. een kind van hen begraven 12-11-1751 te Leeuwarden.
          Ik heb gezocht via Tresoar maar niet gevonden helaas.

          Interessant dat Merler/Misler ook nog Meusler/Musler als variant heeft.
          Het lijkt mij een naam die ook uit Duitsland komt net als Kimmerer enz.

          Mvg

          Margaret

          To: friesland-genealogy@yahoogroups.com

          Message 4 of 5 , Feb 10, 2014
            voor Leeuwarden kan je beter zoeken op de site van het Historisch Centrum Leeuwarden  www.gemeentearchief.nl

            Met vriendelijke groet

            Anton Musquetier
            http://altijdstrijdvaardig.nl
            Index van het Provinciaal Bestuurlijk Archief
            van Friesland met ca.257.793 familienamen,
            ook uit andere Provincies, en ca. 227.750
            gefotografeerde pagina's van D.T.B. en Kerkarchieven

            Message 5 of 5 , Feb 10, 2014
              Dank je wel Anton, daar ben ik ook al mee bezig geweest.

              Tevens gekeken via GenVer en VPND.

              Groeten,

              Margaret

              To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com