Henricus Hurter

  • Appy de Vries
    Message 1 of 6 , Feb 7 1:33 AM
      Medesp.,
      mijn voorouder wordt lidmaat,
      in Leeuwarden [N.H.]
      1761,
      Henricus Hurter van de,
      Zwitsers Escher,
      Wat betekend dit?
      graag reactie!
      Folle groetsjes
      Appy.
      ,

    • blauwe- parel
      Message 2 of 6 , Feb 7 1:48 AM
        Hallo Appy,

        Kan het een landbouwer uit Zwitzerland zijn ????
        Van het Duitse woord "E'sch"  = dorpsakkers.

        En komt Hurter van 'snel', 'gauw'  ??
        Zou een leuke combi zijn.

        Het is maar een gok.

        Groeten,

        Margaret

        To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
        From: appydevries@...
        Date: Fri, 7 Feb 2014 10:33:53 +0100
        Subject: [Friesland-genealogy] Henricus Hurter

[...]

      • braaksma444
        Message 3 of 6 , Feb 7 2:14 AM

          Hallo Appy,

          Zwitsers Escher was een regiment.

          Via google kan je er wel meer info over vinden.

          Groeten,

          Kees

        • blauwe- parel
          Message 4 of 6 , Feb 7 2:30 AM
            Appy,

            Ik zat er dus helemaal naast...;)

            Maar misschien heb je hier wat aan:

            http://www.soldaten-genealogie.tk/

            Margaret

            To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

            Message 5 of 6 , Feb 7 3:08 AM
              Hallo Kees,
              Dank voor jouw reactie,
              deze Henricus Hurter is geboren in,
              Affoltern,Zurich .
              gedoopt 09-09-1723 als zoon van
              Hans Heinrich Hurter en Barbara Eberli,[8 kinderen]
              hij trouwde in Leeuwarden,27-02-1756 met
              Martie Leenderts [geendoop van haar gevonden]
              bij trouwen is hij ex soldaat!!
              dit verklaart veel toch?
              folle groetjes
              Appy.