antje wijerts

  • Appy de Vries
    Message 1 of 7 , Feb 1, 2014
      Medesp.,
      kan iemand mij de doopdatum  opsporen van
      deze Antje Wijerts ,haar vermoedelijke ouders,
      Wijert Sipkes  en Aaffjen Meinderis,
      trouwden in Wolvega  op 24 -11- 1709 ,
      dan hij van Nieuweschoot en zij van Nijeholtwolde,
      deze Antje  trouwde Keimpe Beakes,
      mijn de Groots fam.,
      hoop op reactie!!
      folle groetsjes
      Appy..
    • tabepap
      Message 2 of 7 , Feb 2, 2014

        Beste Appy,

        Ik vermoed dat Antje in Schoterland is gedoopt voor 1716:

        Lidmatenboek Weststellingwerf, 1716
          Man: Wyert Sipkes
        Vrouw: Aaffjen Meinderts
         - Op 20 februari 1716 ingekomen van Oudeschoot
        M vr gr,
        Egbert

      • Appy de Vries
        Message 3 of 7 , Feb 3, 2014
          Hallo Egbert,
          Alles goed met jou??
          nog geen doop van Antje gevonden,
          Keimpe en Antje kregen 7 kinderen,
          geen Wierd maar wel een Aafke,
          vandaar mijn vermoeden,
          Folle groetsjes
          Appy.

          Message 4 of 7 , Feb 3, 2014
            Ik zag op Catawiki een veiling van foto’s en (familie-)boekjes van ;

            collectie oude tot zeer foto's CDV cartes de visites uit Java en Nederland

            meerendeel van prediker familie Wernhard Christiaan Egbert Koch

            Mogelijk is één van jullie familie van deze te veilen familiefoto’s en –boekjes. Dan zou het een mooie aanwinst voor de stamboom kunnen worden.

            vriendelijke groet

            Erik Rottink
          • tabepap
            Message 5 of 7 , Feb 3, 2014

              Hallo Appy,

              Alles goed hier in Wageningen, ben nog steeds bijna dagelijks met genealogische onderzoek bezig. Doe dat nu bijna alleen maar thuis met microfiches van de voormalige Friese Nedergerechten.

              Wiert en Aafje hebben na hun huwelijk tot begin 1716 in Schoterland gewoond. Daar moet Antje geboren en gedoopt zijn, maar vrijwel alle doopboeken uit die periode zijn niet bewaard gebleven.

              M vr gr,

              Egbert

            • Douwe Stellinga
              Message 6 of 7 , Feb 3, 2014
                Dag allemaal,

                Voor een goede vriend zoek ik de stamboom uit van de familie Gerrit Mulder uit Winsum. De Gerrit Mulder waar het omgaat is geboren in 1856 in Winsum, trouwde (1) met Jantje Bruiniers 7-6-1880 Winsum en trouwde (2) met Tjitske Wartena 13-5-1903 Rotterdam. Mijn vriend is vooral geïnteresseerd in het levensverhaal van deze tweede vrouw van Gerrit Mulder, die door de rest van de familie niet echt werd geaccepteerd; het waarom daarvan is door mijn vriend niet te achterhalen. Ik kan vooralsnog niet meer vinden dan haar geboorte, huwelijk en overlijden:
                Tjitske Wartena
                *15-1-1862 Bolsward
                xGerrit Mulder 13-5-1903 Rotterdam
                -13-7-1944 Rotterdam 82 jr oud
                Wie kan mij helpen?

                met vriendelijke groet,

                Douwe Stellinga
                Message 7 of 7 , Feb 4, 2014

                  Douwe,

                  Ik hoopte in de Rotterdamse huwelijksakte meer te vinden, maar helaas staat daar niet meer in dan dat Gerrit vuurstoker was en weduwnaar van Jantje Bruiniers, zijn vader was al overleden en zijn moeder woonde in Groningen. Tjitske Wartena was niet eerder getrouwd, zonder beroep, woonachtig in Rotterdam. Haar vader was kruidenier in Haarlem en haar moeder was al overleden.

                  Zie https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-10796-66388-12?cc=1576401&wc=M94W-T6S:n349529660

                  Het komt vaker voor dat een tweede echtgeno(o)t niet door de familie worden geapprecieerd ;-) Heel eenvoudig omdat de familie niet kan accepteren dat hij/zij “de plaats inneemt” van een dierbaar iemand.

                  Met vriendelijke groet,

                  Nynke van den Hooven