archief zuid holland

  • alieveenstra@yahoo.com
    Message 1 of 5 , Aug 31, 2001
      Hallo,
      Is er misschien iemand die weet of het archief van Zuid Holland ook
      op internet staat?
      Ik weet namelijk alleen dat iemand gescheiden (1931) is in Rotterdam,
      maar weet dus niet of die persoon daar ook getrouwd is.
      Hartelijke groeten van,
      Alie Veenstra
    • a.a. van deelen
      Message 2 of 5 , Aug 31, 2001
        Hallo Alie,
        Alles is betrekkelijk, een gering deel van het Rotterdams archief staat op internet, maar Rotterdam bestaat uit vele deelgemeenten verder ben je aangewezen op particuliere homepages en gegevens van personen met deel genealogieën. Daarnaast zijn er enkele websites die zich bezig houden met gegevens in Zuid-Holland. Als ik jou was zou ik even kijken op de website van de welgeborenen, daarop bevinden zich vele gegevens onder de messages uit Zuid-Holland, maar ik zeg jou erbij dat de kans gering is hooguit 25% om het te vinden, dus 75% misschien meer om het niet te vinden. Je zou eventueel het beste even via een zoekmachine kunnen kijken, b.v. www.ixquick.com . Anders zou je het via de genealogiegroep Zuid-Holland kunnen vragen. Maar dan moet je wel met wat meer gegevens komen, want zonder dat is het moeilijk gegevens krijgen. Mocht je de betreffende Urls c.q. e-mailadressen willen weten dan wil ik ze wel even opzoeken.
        Met vriendelijke groet, tekent
        Harry van Deelen
[...]

        of: http://go.to/frgen .

      • johan voorberg
        Message 3 of 5 , Aug 31, 2001
          Beste Alie,

          Allereerst zijn de huwelijksgegevens van na 1922 ivm de privacy niet
          openbaar. Daarnaast heeft het archief Zuid-Holland (gevestigd in het
          Algemeen Rijksarchief in Den Haag) deze Rotterdamse gegevens niet. Zoals in
          veel grotere steden moet je in het Rotterdams gemeentearchief zijn (achter
          Rotterdam Centraal).
          De enige verder snelle zoekweg is om aan te nemen dat minstens een der
          betrokkenen nog na 1939 leefde, doch nu al minstens twee jaar overleden is.
          Vervolgens is tegen betaling de persoonskaart bij het CBG op te vragen.
          Daarop staan ook de voormalige huwelijkspartners (inclusief data)
          aangegeven.

          Succes, Johan Voorberg

        • R Verheul
          Message 4 of 5 , Sep 1, 2001
            Achief Rotterdam nog lang niet compleet maar mischien heb je hier iets aan >
            http://www.gensdata.nl/ <

            groetjes Rocus Verheul

            r.verheul1@...
            http://home.hetnet.nl/~r.verheul1/

            Message 5 of 5 , Sep 1, 2001
              Bedankt voor de tips die ik kreeg naar aanleiding van mijn vraag voor

              http://docs.yahoo.com/info/terms/