OT toegepaste geschiedenis

  • JP Mels
    Message 1 of 1 , Nov 4, 2013

      Beste mensen,

      Op dit moment ben ik twee Boers families aan het onderzoeken. Wat betreft de genealogie gaat dat allemaal op rolletjes.

      Naast de genealogie ben ik doende om ook de geschiedenis te ontdekken van de familie. Waar heeft men gewoond, geleefd en gewerkt. Zeg maar, de toegepaste geschiedenis.

      Dan zou je zeggen, meld je bij een historische vereniging. Stel daar je vraag. Maar uit ervaring merk ik dat dat niet altijd werkt.

      Vaak kom ik via onverwachte wegen mensen tegen die mij kunnen bijstaan, en ik hen zo mogelijk ook.

      Mijn vraag, weet, kent, iemand een soortgelijke club als de onze, welke de (toegepaste) geschiedenis aan de orde stelt?

      Dank en groet, Johan.